Užvakar paaiškėjo, kad pradedamas naujo tunelio, sujungsiančio Daniją ir Vokietiją, statybos projektas. Jis turėtų tapti ilgiausiu planetoje povandeniniu kelių ir geležinkelių tuneliu.
Kalbama apie 18 kilometrų ilgio ruožą, pavadintą “Fėmarnbelto tunelis”, kurio dėka idėjos autoriai nori gerokai sutrumpinti kelionės laiką ir pagerinti susisiekimą tarp dviejų Europos šalių.
Skirtingai nuo ilgesnio tunelio po Lamanšu, kuris jungia Angliją ir Prancūziją 50 kilometrų, Fehmarnbelto povandeninis kelias apims ne tik geležinkelio, bet ir kelių jungtį.
Projektas laikomas vienu didžiausių infrastruktūros kategorijos projektų ES ir bus įgyvendinamas nardant į iš anksto sukonstruotas atkarpas, o ne naudojant gręžimo mašinų metodą, kuris buvo naudojamas Lamanšo tunelyje.
Kiekviena atkarpa statoma specialiame objekte Lollande, ją sudaro 89 surenkamieji segmentai, kurių kiekvienas yra 217 metrų ilgio, 42 metrų pločio ir 9 metrų aukščio. Visi jie bus dedami į specialiai iškastą tranšėją, kurios giliausia vieta yra 40 metrų žemiau jūros lygio.
Nepaisant įdomios idėjos, Europoje jau yra nemažai jos priešininkų. Tarp jų – aplinkosaugos grupės, keltų bendrovės ir vietos savivaldybės. Nepaisant to, projektas jau pradėtas ir turėtų būti baigtas 2029 m.