2023 m. “Apple” dominavimas aukščiausios klasės išmaniųjų telefonų rinkoje buvo akivaizdus, tačiau atgimimo sulaukė “Huawei” su “Mate 60” serija. Nepaisant sankcijų, “Huawei” pavyko padidinti savo rinkos dalį aukščiausios klasės segmente, o tai liudija jos 5G telefonų patrauklumą ir kokybę.
Antroje vietoje yra “Samsung” su 17 proc. dalimi, o “Huawei” vis dar stabiliai vejasi
Aukščiausios klasės išmaniųjų telefonų rinka, kurią apibrėžia prietaisai, kainuojantys daugiau nei 600 JAV dolerių, ir toliau buvo šviesi dėmė kitaip vangioje pasaulinėje rinkoje. Kompanija “Apple” užėmė didžiulę 71 % dalį – šis skaičius byloja apie lojalumą prekės ženklui ir produkto patrauklumą. Kitas svarbus rinkos dalyvis “Samsung” išliko antroje vietoje su 17 % dalimi. Tačiau “Huawei” dalies padidėjimas nuo 3 % iki 5 % rodo, kad keičiasi vartotojų pageidavimai, ypač 5G srityje.
Kiti gerai žinomi prekių ženklai, tokie kaip “Xiaomi” ir “Oppo”, taip pat įsitvirtino, nors ir užimdami mažesnes rinkos dalis. Tokia prekės ženklų pasirinkimo įvairovė rodo stiprėjančią tendenciją premium segmente: vartotojai vis dažniau ieško aukštos kokybės, patvarių prietaisų ir yra pasirengę daugiau investuoti į savo išmaniuosius telefonus.
Ši tendencija ypač ryški tokiose rinkose kaip Kinija, Vakarų Europa, Indija ir Artimųjų Rytų bei Afrikos regionai. Tiesą sakant, sparčiai auganti aukščiausios klasės išmaniųjų telefonų rinka Indijoje patraukė tokių stambių rinkos dalyvių kaip “Apple”, kuri neseniai atidarė savo pirmąją mažmeninę parduotuvę šioje šalyje, dėmesį.
Perėjimas prie brangesnių išmaniųjų telefonų susijęs ne tik su funkcionalumu – tai tapo statuso simboliu, ypač besivystančiose rinkose. Dėl akcijų ir finansavimo galimybių šie aukštos klasės prietaisai tampa įperkamesni, todėl nuo vidutinės klasės telefonų pereinama prie aukščiausios klasės telefonų.