Elektromobilių revoliucija jau visai čia pat: kinų akumuliatoriai bus įkraunami per 10 minučių

Revoliucinės baterijos

Akumuliatorių gamintojai BYD ir CATL netrukus pradės tiekti ličio geležies fosfato (LFP) , kuriuos nuo nulio iki 100 proc. bus galima įkrauti per dešimt minučių. Tačiau yra dar vienas veiksnys, kuris ribos tokį greitą elektromobilių įkrovimą.

 

Pasak “Autoevolution”, CATL iki metų pabaigos pristatys “Qilin 2.0” baterijas, palaikančias 6 °C standartą, o BYD savo “Blade 2.0” baterijas, pasižyminčias panašiomis įkrovimo savybėmis, išleis m. antroje pusėje.

LFP akumuliatorių cheminė sudėtis nuolat tobulėja, o geriausi LFP elementai pagal energijos tankį beveik nenusileidžia NMC elementams. Be to, jų privalumas – greitas įkrovimas, leidžiantis juos visiškai įkrauti per 10 minučių.

Šiuo metu geriausi CATL gaminami LFP elementai, vadinami “Shenxing”, gali būti įkraunami esant 5 °C temperatūrai, o tai reiškia, kad teoriškai juos galima visiškai įkrauti penkis kartus per valandą arba maždaug kas 12 minučių. Pirmasis , kuriame naudojama “Shenxing” , yra “Zeekr 001”, kuris nuo 10 % iki 80 % įkraunamas vos per 11,5 minutės. BYD sparčiausia baterija vadinasi “Blade” ir palaiko 4 °C standartą. Pilnas įkrovimas trunka apie 15 minučių.

CATL 5°C “Shenxing” akumuliatorių išleido tik vasario mėnesį, o tai paaiškina, kodėl Kinijos gamintojas planuoja iki 2024 m. pabaigos išleisti 6°C akumuliatorių. Tačiau mėn. CATL taip pat paskelbė apie “Shenxing Plus LFP” akumuliatorių, kurio energijos tankis pagerintas iki 205 Wh/kg. Tai leis elektromobiliui vienu įkrovimu nuvažiuoti 1000 km nedidinant akumuliatoriaus dydžio ar svorio. Tačiau “Shenxing Plus” akumuliatorių galima įkrauti tik esant 4 °C temperatūrai.

BYD šiuo metu turi tik 4 °C temperatūros bateriją, tačiau bendrovė tradiciškai apie gaminius praneša tik įsitikinusi, kad jos technologija paruošta gamybai. Tai suteikia daugiau patikimumo pranešimams, kad BYD artimiausiais mėnesiais pristatys 6 °C temperatūros akumuliatorius.

Tačiau net ir tokių akumuliatorių įkrovimo greitį šiuo metu riboja pats įkroviklis. 100 kWh 6°C akumuliatoriui reikėtų įkroviklių, galinčių tiekti daugiau nei 650 kW, įskaitant nuostolius.

Išeiti iš AMP versijos