ES įves milijardinius muitus kiniškiems elektromobiliams! Europoje populiarūs kiniški automobiliai brangs!

Elektriniai automobiliai iš Kinijos

Briuselis, nepaisydamas Vokietijos vyriausybės perspėjimų, kad šis žingsnis gali sukelti brangiai kainuojantį prekybos karą su Pekinu, toliau taiko muitus kiniškiems elektriniams automobiliams, kurie per metus turėtų atnešti daugiau kaip 2 mlrd. eurų pajamų.

Su šiuo sprendimu susipažinę asmenys teigia, kad Europos Komisija šiandien, birželio 12 d., turi pranešti automobilių gamintojams, kad nuo kito mėnesio importuojamiems kiniškiems elektromobiliams nustatys papildomus iki 25 proc. muitus. Briuselis teigia, kad Kinijos elektromobilių gamintojai naudojasi subsidijomis, kurios kenkia jų konkurentams Europoje, rašo „Financial Times“.

Dėl muitų, kuriems pritaria Prancūzija ir , ES biudžetas kasmet gaus milijardus eurų, nes kiniškų elektromobilių pardavimai Europoje auga. Pasak „Rhodium Group“ analitikų, , didžiausia bloko prekybos partnerė, 2023 m. į ES eksportavo elektrinių transporto priemonių už 10 mlrd. eurų ir pernai padvigubino savo rinkos dalį iki 8 proc.

Pekinas įspėjo, kad imsis atsakomųjų priemonių, bandydamas įtikinti daugumą ES sostinių nepritarti naujiems tarifams, kurie būtų nustatyti be jau galiojančių bloko 10 proc. muitų. Pekinas jau taiko 15 proc. tarifą Europos elektromobiliams.

Vokietija, ir Vengrija pareiškė, kad nepritaria šiam žingsniui, baimindamosi Kinijos atsakomųjų veiksmų. ES pareigūnai teigia, kad Berlynas spaudė Ursulą von der Leyen, siekiančią antrosios Europos Komisijos pirmininkės kadencijos, nutraukti antisubsidijų tyrimą. Tikimasi, kad kitos Vidurio Europos šalys, pavyzdžiui, Čekija ir Slovakija, taip pat prisidės prie pasipriešinimo.

“Papildomi tarifai Europoje smogs Kinijos gamintojams, įskaitant BYD ir SAIC, taip pat tokioms bendrovėms kaip ‚Tesla‘, turinčioms gamyklas Kinijoje. Muitai gali skirtis priklausomai nuo gamintojo ir subsidijų lygio, kurį ES teigia nustačiusi”, – praneša laikraštis.

Kylio , ekonomikos analitinis centras, nustatė, kad papildomas 20 proc. tarifas Kinijos elektromobiliams sumažintų importą ketvirtadaliu.

Kinija kritikuoja ES tyrimą dėl elektromobilių ir įspėja dėl „neigiamo“ poveikio santykiams

„Sumažėjimą iš esmės kompensuos padidėjusi gamyba ES ir mažesnis elektromobilių eksportas, o tai greičiausiai reikš gerokai didesnes kainas galutiniams vartotojams“, – padarė išvadą tyrėjai.

Komisija tikisi, kad kitais metais Kinijos užims 15 proc. rinkos ES. Ji pažymi, kad jų kainos paprastai yra 20 proc. mažesnės nei ES pagamintų modelių.

Išeiti iš AMP versijos