Google atnaujins interneto išteklių reitingavimo algoritmus, todėl sumažės svetainių su nekokybišku turiniu, sukurtu specialiai paieškos sistemoms, o ne naudotojams. Ši priemonė rodo bendrovės siekį kovoti su nekokybiško ar neoriginalaus turinio dominavimu, kurį ypač skatina dirbtinio intelekto (DI), prie kurio kūrimo tiesiogiai prisideda „Google”, plėtra.
Šią problemą dar labiau paaštrina tai, kad dėl aktyvaus paieškos optimizavimo (SEO) metodų naudojimo labai suprastėjo paieškos rezultatų kokybė. Įvairios SEO strategijos, įskaitant didelio turinio kiekio turinio kūrimą siekiant padidinti paieškos reitingus arba svetainių kūrimą pagal konkrečias paieškos užklausas, lėmė tai, kad paieškos rezultatuose ėmė vyrauti žemos kokybės ištekliai.
„Google” paskelbė atnaujinusi savo pagrindinius reitingavimo algoritmus, kurie, kaip tikimasi, 40 proc. sumažins paieškos rezultatuose švaistomų išteklių kiekį. Bendrovė taip pat ketina kovoti su piktnaudžiavimu svetainių reputacija, kai svetainėse, turinčiose nuosavą aukštos kokybės turinį, gali būti skelbiama nekokybiška trečiųjų šalių pateikta medžiaga, siekiant užsidirbti iš prieglobos reputacijos. Be to, įvedama priemonė, kuria siekiama sumažinti domenų su šiuo terminu reitingavimą.
Kartu „Google” vengia dėl šios problemos kaltinti dirbtinį intelektą. Vietoj to bendrovė teigia, kad nori „kovoti su naujomis taktikomis”, tokiomis kaip „automatikos naudojimas siekiant dideliu mastu kurti žemos kokybės ar neoriginalų turinį”. Tačiau lieka paslaptis, kokia taktika naudojama kuriant nekokybišką turinį. Atrodo, kad dėl noro tapti įmone, siejama su dirbtiniu intelektu, „Google” mieliau neskiria dėmesio neigiamiems šios technologijos aspektams.
„Google” reakcija pasirodė po kelių plačiai nuskambėjusių istorijų, susijusių su „šlamštu” paieškos rezultatuose. Viename iš įrašų socialiniame tinkle X pasakojama apie „SEO apiplėšimą”, kai interneto svetainė, naudodama dirbtinį intelektą ir kopijuodama konkuruojančios svetainės turinį, sugebėjo užsitikrinti aukštesnę vietą paieškos rezultatuose, tiesiogine prasme „pavogdama” 3,6 mln. peržiūrų. Kitame įraše iš produktų apžvalgų svetainės „HouseFresh” išsamiai aprašyta, kaip „Google” iš tikrųjų neteikia pirmenybės kokybiškoms apžvalgoms, o leidžia dideliems leidėjams užpildyti pirmuosius paieškos rezultatų puslapius žemos kokybės straipsniais su partnerių nuorodomis.
Google pripažįsta, kad dabartinė jos politika nenubaudžia svetainių su dirbtinio intelekto sukurtu turiniu, nepaisant didėjančios naudotojų ir ekspertų kritikos. Jei „Google” nebus pakankamai ryžtinga dėl paieškos kokybės, ji rizikuoja prarasti naudotojus.