Kaip būti laimingam gyvenime – didžiulė beveik neišsemiama tema. Harvardo universiteto profesorius, bestselerių autorius Arthuras S. Brooksas atskleidė vieną svarbiausių jos aspektų – tikslus, kurių reikia siekti, norint pasiekti maksimalų pasitenkinimą darbu.
Brooksas užsibrėžė tikslą sukurti “populiarų laimės entuziastų judėjimą”. Didžiąją savo karjeros dalį jis paskyrė mokslui ir filosofijai pasitelkti, kad sukurtų konceptualias strategijas, galinčias padėti kuo didesniam skaičiui žmonių pasiekti tikrai laimingą gyvenimą. Ypač darbe.
Nuostabu, kad nebūtinai svarbiausia rasti savo svajonių darbą. Profesoriaus Arthuro S. Brookso teigimu, pagrindiniai pasitenkinimo darbu parametrai yra žmonės, vertybės ir pasiekimai.
Harvardo profesorius dalijasi laimės darbe paslaptimis
Norėdami būti laimingi darbe, turite lanksčiai žiūrėti į jo paieškas. Iš tikrųjų svarbiausia yra pasiekti pasitenkinimo jausmą. Tai motyvuos jus siekti ilgalaikių tikslų, tarp kurių nebūtinai turi būti atlyginimo padidinimas. Nes jei pinigai yra vienintelis karjeros tikslas, jie negarantuoja laimės darbe, nes jų teikiamas pasitenkinimas yra tik laikinas.
Taigi, norint pasiekti maksimalų pasitenkinimą darbu, taigi ir laimę darbe, geriausia išsikelti sau šiuos du tikslus:
Pirmasis yra pelnyta sėkmė. Pelnytos sėkmės siekimas garantuoja pasiekimų ir profesinio veiksmingumo jausmą, o tai savo ruožtu sustiprins jūsų įsitikinimą, kad gerai darote tai, ką darote, ir įtikins jus toliau eiti šiuo keliu. Svarbus vaidmuo tenka ir darbdaviams. Jei jums pasisekė, kad turite gerą vadovą, kuris yra mentorius, duoda aiškius patarimus ir grįžtamąjį ryšį bei skatina jus ugdyti naujus įgūdžius, tikėtina, kad darbe būsite laimingi.
Antrasis tikslas – būti naudingam kitiems. Tai reiškia, kad turite susirasti karjerą, kuri padėtų padaryti pasaulį geresnį. Ir tai nėra susiję su labdara. Būti naudingas ir tarnauti žmonėms galite beveik bet kuriame darbe. Kaip pavyzdį Brooksas pateikia Harvardo verslo mokyklos studento, kuris metė studijas ir tapo padavėju Barselonoje, nes jo klientai buvo “visi svarbūs ir visi lygūs”, istoriją.