Internete kartkartėmis pasirodo diskusijų apie galimus mobiliųjų įrenginių gamintojų veiksmus, kuriais vienaip ar kitaip pažeidžiamas jų gaminių savininkų privatumas: pavyzdžiui, kai kurie vartotojai gerokai nustemba, kai po pokalbio su šeimos nariais ir draugais apie kokį nors planuojamą pirkinį ar dovaną jų išmanusis telefonas įtartinai tiksliai pasiūlo jiems reklamas, atitinkančias iš pažiūros privačiuose pokalbiuose aptartus produktus.
Reklamos įmonės “Local Solutions” rinkodaros medžiaga gali būti labai įdomi. Pasak “404media“, bendrovės reklaminiuose lankstinukuose yra nuorodų į “aktyvaus klausymosi” technologiją, kuri, kaip spėjama, pagrįsta išmaniųjų telefonų, televizorių, nešiojamųjų kompiuterių ir kitų įtaisų su mikrofonu savininkų pokalbių analize.
Kaip teigiama reklaminėje medžiagoje, bendrovė ketina panaudoti gautus duomenis, kad veiksmingai reklamuotų konkretų produktą, kuriuo domisi konkretus naudotojas.
Pasak šaltinio, nenurodoma, kokiais būdais tokia informacija galėtų būti gaunama, tačiau bendrovės atstovas teigia, kad tai nepažeidžia jokių įstatymų, nes naudotojas sutinka su paslaugos teikimo sąlygomis, įskaitant privatumo niuansus.
Žinoma, tai skamba labiau kaip “sąmokslo teorija”, nes didžiosios korporacijos aktyviai kuria technologijas ir mechanizmus, kad užkirstų kelią kišimuisi į naudotojų asmeninę erdvę, tačiau klausimai, susiję su tiksline reklama, kuri staiga atsiranda po asmeninių pokalbių neišnyko – vis dėlto šį “reiškinį” galima paaiškinti tuo, kad reklamuotojai, analizuodami naudotojo paieškos užklausas, puslapius socialiniuose tinkluose ir kitas paslaugas, jau daug ką žino apie naudotoją, o tai jiems padeda sudaryti interesų sąrašą, būtent “kaip naudotojas”.