Daugelis žmonių jau yra susidūrę su situacija, kai įsigyta puokštė per dvi ar tris dienas sudžiūva arba nuvysta. Tokie atvejai ypač dažni per šventes, kai gėlės labai paklausios, kovo 8 d. ir rugsėjo 1 d. Gėlė yra subtili ir brangi prekė, todėl vartotojas tikisi, kad ji ilgai džiugins gavėją. Pardavėjai savo ruožtu stengiasi kuo greičiau parduoti prekę ir atgaivinti tuos augalus, kurie pradeda nykti. Kad nekiltų bėdų, geriau naudotis patikimomis parduotuvėmis ir užsisakyti gėlių iš patikimų parduotuvių.
Norint prailginti skintų gėlių gyvenimą, yra daugybė būdų jas prižiūrėti, į vandenį įpilti cukraus ir aspirino arba acto ar alkoholio.
Kaip apgaudinėjami pirkėjai?
Ką nesąžiningi pardavėjai daro su nebetinkamos būklės prekėmis? Kai kurios parduotuvės visai nieko neišmeta, o senas gėles ir jų lapus pasinaudoja:
- gėlių žiedlapiai apibarstomi blizgučiais, kad būtų užmaskuotas jų nuvytimas;
- atsiskyrę ir nusvirę pumpurai perveriami viela arba dedami ant adatos;
- nulaužtos rožės išardomos į žiedlapius, kurie vėliau parduodami kaip vestuvių aksesuarai;
- iš prastos kokybės gėlių ir lapų gaminamos puokštės.
Daugelis pirkėjų, jau susidūrusių su tokiais prekeiviais, prašo, kad jiems nebūtų parduodamos jau pagamintos ar eksponuojamos puokštės.
Specialistai teigia, kad paprastas pirkėjas vargu ar gali atskirti šviežią gėlę nuo sėkmingai atgaivintos, jis gali atkreipti dėmesį tik į lapus, kurie turi būti tvirti ir ryškūs. Reikia atkreipti dėmesį į tokį veiksnį kaip kaina, jei ji labai skiriasi nuo kitų, tai jau rodo, kad augalas yra nuvytęs.
Pirkėjus paprastai labai domina neįprastos spalvos, kurių gamtoje nebūna. Dažnai tam naudojami įvairūs dažai, kurie iš dalies sunaikina gėlę, ir tokios būklės ji ilgai neišsilaiko.