Kaip žinoti, kad jau laikas keisti automobilio tepalo filtrą?

Automobilio tepalo filtras

Alyva yra būtina sklandžiam variklio sutepimui. Ir jūsų alyvos filtras atlieka labai svarbų vaidmenį užtikrinant, kad jūsų alyva galėtų tai padaryti. Tepalo filtras apsaugo jūsų variklį nuo galimų pažeidimų pašalindamas terš (nešvarumus, oksiduotą alyvą, metalines daleles ir kt.), kurie gali susikaupti variklio alyvoje dėl variklio susidėvėjimo. Jei variklinė alyva buvo palikta nefiltruota ilgą laiką, ji gali būti užtvindyta smulkiomis kietomis dalelėmis, kurios gali susidėvėti alyvos siurblio apdorotus komponentus ir pažeisti variklio guolių paviršius.

Kaip veikia tepalo filtras?

Išorinė filtro dalis yra metalinė skardinė, turinti sandarinimo tarpiklį, leidžiantį jį tvirtai prispausti prie variklio jungiamojo paviršiaus. Metalinė skardinė turi pagrindo plokštę, kuri laiko tarpiklį, ir turi skylutes aplink vietą tarpiklio viduje. Centrinė skylė yra sriegiuota, kad būtų galima sujungti alyvos filtro mazgą ant variklio bloko. Skardinės viduje yra filtro medžiaga, kuri dažniausiai gaminama iš sintetinių pluoštų. Alyvos siurblys per pagrindo plokštės angas perkelia alyvą tiesiai į filtrą. Nešvari alyva išstumiama per filtrą ir atgal per centrinę angą, kur ji vėl patenka į variklį.

Tinkamo tepalo filtro naudojimas

Alyvos filtrai atrodys panašiai, tačiau yra nedideli sriegių ir (arba) tarpiklių dydžių skirtumai, nuo kurių priklausys, ar konkretus filtras tiks jūsų automobiliui. Norėdami nustatyti, kokio alyvos filtro jums reikia jūsų automobiliui, skaitykite savininko vadovą. Svarbu įsitikinti, kad naudojate savo automobiliui tinkamą filtrą. Jei naudojamas netinkamas filtras, iš variklio gali ištekėti alyva, o jei jis netinkamai tilps, jis gali tiesiog nukristi. Abi šios situacijos gali sukelti rimtų problemų. Galite pailginti alyvos filtro tarnavimo laiką ir efektyvumą naudodami aukščiausios klasės sintetinę alyvą. Sintetinė variklinė alyva yra labiau rafinuota ir distiliuota nei įprasta alyva, todėl ji tarnaus ilgiau ir mažiau užkimš filtrą. Tepalo filtrą reikia pakeisti kiekvieną kartą, kai keičiate alyvą. Paprastai tai reiškia kas 10 000 km benzininiam automobiliui arba kas 15 000 km dyzeliniam varikliui. Tačiau rekomenduojame patikrinti savo gamintojo vadovą, kad patvirtintumėte konkretų jūsų automobilio techninės priežiūros intervalą.

Variklio susidėvėjimo mažinimas

Laikui bėgant ant jūsų alyvos filtro kaupsis teršalai. Jei lauksite, kol filtras bus visiškai užsikimšęs, gali būti, kad alyva prasiskverbs ir sustabdys išvalytos alyvos tekėjimą į jūsų variklį. Laimei, dauguma tepalo filtrų yra skirti išvengti katastrofiškų variklio gedimų dėl netinkamo tepimo, jei alyvos filtras užsikimšęs. Deja, aplinkkelio vožtuvas leidžia alyvai (ir užterštumui) praeiti nepraėjus pro filtrą. Nors tai reiškia, kad jūsų yra suteptas, dėl užteršimo jis greičiau susidėvės.

Sumažinti priežiūros išlaidas

Sinchronizuodami alyvos keitimo ir tepalo filtro keitimo dažnumą sumažinate bendras priežiūros išlaidas, nes jums reikia tik vienos priežiūros. Naujas tepalo filtras nėra brangus, ypač palyginus su galimos žalos, kurią gali sukelti jūsų variklyje esantys teršalai, kaina.

Simptomai, kad tepalo filtrą reikia pakeisti anksčiau nei tikėtasi

Kartais jūsų rodo, kad tepalo filtrą reikia pakeisti anksčiau nei tikėtasi. Šie ženklai apima: Šviečia techninės priežiūros variklio lemputė. Jūsų techninės priežiūros variklio lemputė gali užsidegti dėl daugybės priežasčių, tačiau tai reiškia, kad jūsų variklis neveikia taip, turėtų. Dažnai tai reiškia, kad jūsų variklyje cirkuliuoja daug daugiau nešvarumų ir šiukšlių, dėl kurių tepalo filtras gali užsikimšti greičiau nei įprastai. Prieš daug mokėdami už diagnostiką ir remontą, geriausia atmesti paprastesnius (ir pigesnius) variantus. Kai kurie naujesni taip pat turi tepalo filtro keitimo indikatoriaus lemputę arba alyvos slėgio įspėjamąją lemputę. Neignoruokite nė vieno iš šių žibintų, jei jie užsidega jūsų automobilyje.

Išeiti iš AMP versijos