Jei turite e. parduotuvę, ko gero, teko savęs paklausti – kaip paieškos sistemos, pavyzdžiui, „Google“ atrenka, kaip reitinguoti interneto svetaines pagal tam tikras užklausas. Kodėl tam tikros paslaugos ar prekės puslapis pagal populiarią paieškos frazę yra trečioje pozicijoje, o kitos paslaugos puslapio tarp pirmųjų pozicijų nematyti išvis? Tai lemia ne vienas faktorius – nuo interneto svetainės techninės būklės iki interneto svetainės optimizavimo paieškos sistemai (SEO) strategijos. Taigi, kelios dažnos priežastys, kodėl konkurentai paieškos rezultatų puslapyje pirmauja.
Tam tikros klaidos ar trukdžiai, kuriuos svarbu pašalinti
Jeigu teko domėtis interneto svetainės optimizavimu paieškos sistemoms (SEO), ko gero, jau yra atlikti tam tikri darbai. Žinoma, kadangi SEO apima ne tik raktinių žodžių atranką (kaip ieško tiksliniai pirkėjai), bet ir svetainės techninę analizę bei išorinius darbus (autoriteto kūrimą nuorodomis ir pan.) – patiems viską aprėpti sunku. Tad jei yra įdėta darbo, turinys aktualus ir kokybiškas, atsižvelgta į konkurentus, tačiau rezultatų nėra, verta pasikonsultuoti su specialistais.
Profesionaliai atliekamas SEO auditas leidžia identifikuoti, kame slypi esminės klaidos ir jas tikslingai taisyti. Apskritai, tokio tipo tyrimas turi būti atliekamas prieš pradedant dirbti su projektu. Net jei auditas buvo atliktas anksčiau, SEO sritis dinamiška ir paieškų sistemos algoritmai kinta, tad tyrimas bet kokiu atveju turėtų būti atliekamas reguliariai, bent kartą metuose.
Kas yra SEO auditas? Taip dažniausiai vadinama būtent techninė svetainės analizė, kurios metu nagrinėjami įvairūs svetainės optimizavimo paieškos sistemoms faktoriai.
Nėra nuoseklios SEO strategijos? Tuomet nereikėtų tikėtis ir gerų rezultatų organinėje paieškoje
Kitas scenarijus, kodėl vienos paslaugos puslapis reitinguojasi pirmosiose paieškos pozicijose, o kitiems sekasi sunkiai gali būti ir aiškios SEO strategijos neturėjimas. Prieš pradedant dribti su tam tikru e. prekybos verslu, reikia atlikti SEO auditą, konkurentų ir raktažodžių tyrimus. Būtent pagal juos sudaroma ilgalaikius įmonės tikslus atspindinti ir konkurencinga SEO strategija.
Jei jos nėra ir viskas daroma spėjimo būdu ar nenuosekliai, kai kur gali pasisekti, tačiau konkurencingose rinkose galiausiai pirmąsias pozicijas paieškos lange užims tie, kurie net ir turėdami panašias prekes ir paslaugas turės tikslingą SEO strategiją.
Žinoma, gali būti ir kitų priežasčių – galbūt atlikote tam tikrus veiksmus, kurie paieškos sistemos įvertinti kaip kenkėjiški kitų atžvilgiu? Gal svetainėje buvo atlikti techniniai pakeitimai, kuriuos darant įsivėlė klaidos? Akivaizdu, kad tik interneto svetainės sukūrimas ir paleidimas į interneto platybes negarantuoja matomumo paieškoje.
Tai nuolatinis darbas, interneto svetainės monitoringas ir paieškos sistemos algoritmų pokyčių stebėjimas. Jei klausimų daugiau, nei atsakymu, išties verta pasikalbėti su profesionalias SEO paslaugas teikiančiais ir SEO auditą atlikti galinčiais specialistais.