Tikriausiai visi pastebėjome, kad prekybos centrai vaisius ir daržoves visada deda toje pačioje vietoje. Pasirodo, kad tai yra triukas, į kurį pirkėjai dažnai įkliūva.
Architektūros ir dizaino ekspertas Reeves Connelly savo “TikTok” paskyroje (@reevcon) paaiškino, kad yra taktinė priežastis, kodėl vaisiai ir daržovės dedami parduotuvės priekyje (arčiau įėjimo), o būtiniausi daiktai – gale.
Pasak jo, kiekvienas prekybos centro kampelis sukurtas taip, kad pirkėjai išleistų kuo daugiau pinigų.
Reeves teigia, kad vaisiai ir daržovės išdėstyti parduotuvių pradžioje, “kad jaustumėtės mažiau kalti, kai vėliau renkatės nesveiką maistą”.
“Dar vienas būdas priversti jus išleisti daugiau pinigų – išdėstyti grūdinius produktus taip, kad daug cukraus turintys dribsniai būtų akių lygyje, kad jūsų vaikas būtų labiau linkęs juos pasiimti, o sveikesni produktai būtų viršuje”, – dalijosi tinklaraštininkas.
Jis taip pat paaiškino, kad būtiniausios prekės, pavyzdžiui, kiaušiniai ir duona, dedamos prekybos centrų gale, todėl “norint jų gauti, reikia eiti per kitus praėjimus ir lentynas”, o pakeliui galima prisipirkti kažko papildomai.
Reeves taip pat sakė, kad kai kurios parduotuvės dvigubai padidina vežimėlius, kad pirkėjai pirktų daugiau.
“Jie puikiai supranta, kad ši taktika tampa mažiau veiksminga po to, kai parduotuvėje apsilankote kelis kartus ir geriau suprantate, kur kas yra. Todėl jie reguliariai perkelia prekes į skirtingus praėjimus, kad jus dezorientuotų ar suklaidintų”, – sakė tinklaraštininkas.
Žiūrėkite vaizdo įrašą apie tai, kodėl prekybos centrai vaisius ir daržoves visada deda prie pat įėjimo:
@reevconthe amount of thought that goes into grocery store design, from a psychological and marketing standpoint, is absolutely wild