Sunkiai randate reikiamą skyrių prekybos centre? Tokie esate tikrai ne vieni. Tai dažnas reiškinys, kurį mokslininkai net nusprendė ištirti ir išsiaiškino įdomių dalykų.
Pasiklydote prekybos centre? Turime jums paaiškinimą
Naujojo tyrimo autoriai – Arizonos universiteto mokslininkai. Jie teigė, kad smegenys panašius kambarius gali vertinti kaip labiau nepanašius nei tuos, kurie iš tikrųjų neturi nieko bendro.
Mokslininkų eksperimento metu 27 žmonės žiūrėjo vaizdo įrašus, kuriuose personažas vaikščiojo po tris virtualius miestus. Miestai atrodė beveik vienodai: kiekvienas turėjo apskritą žalią lauką su viena parduotuve centre ir dar šešiomis parduotuvėmis pakraščiuose. Kiekviename mieste visos parduotuvės buvo tose pačiose vietose, tačiau ne kiekviename mieste buvo tos pačios parduotuvės. Kiekviename mieste buvo po vieną unikalią parduotuvę.
Dalyvių buvo prašoma prisiminti, kur kiekviename mieste yra kiekviena parduotuvė, kaip jos išsidėsčiusios viena kitos atžvilgiu ir kiek laiko užtruko kelionė iš vienos parduotuvės į kitą. Tuomet savanoriams buvo užduodami klausimai apie miestų išsidėstymą. Tie, kurie per testą surinko ne mažiau kaip 80 % taškų, dar kartą žiūrėjo vaizdo įrašą ir atsakinėjo į klausimus, tačiau šį kartą jau būdami magnetinio rezonanso tomografo viduje.
Smegenų veiklos modeliai buvo labai panašūs vienas į kitą, nes patys miestai buvo labai panašūs. Tačiau kai dalyvių buvo klausiama apie parduotuves, esančias daugiau nei viename mieste, smegenų veikla stebėtinai skyrėsi. Tai rodo, kad dalyvių smegenys tas pačias parduotuves apdorojo taip, tarsi jos būtų labiau nepanašios nei dvi visiškai skirtingos parduotuvės, esančios skirtinguose miestuose.
Tai paaiškina, kodėl smegenims sunku susigaudyti, kas iš tikrųjų yra panašios prielaidos: jos įpratusios jas laikyti labai skirtingomis.