Remiantis nauja “S&P Global Mobility” analize, 2024 m. pasaulyje bus parduota 88,3 mln. automobilių. Tikimasi, kad elektromobilių dalis augs.
Automobilių pramonei sparčiau artėjant prie 2024 m., “S&P Global Mobility” prognozuoja, kad naujų automobilių pardavimai pasaulyje gerokai padidės. Prognozuojama, kad kitais metais keliais važinės 88,3 mln. naujų automobilių, t. y. 2,8 proc. daugiau nei pernai.
Tokią optimistinę prognozę pagrindžia stabilus automobilių gamybos atsigavimas, didėjant tiekimo grandinėms ir paklausai. Tačiau atsigavimui įsibėgėjant, kyla susirūpinimas dėl galimų priešpriešinių veiksnių, pavyzdžiui, didelių transporto priemonių kainų, sudėtingų kreditavimo sąlygų ir vyriausybės elektrifikavimo pastangų poveikio vartotojų elgsenai.
2023 m. perspektyvos taip pat daug žadančios – pasauliniai lengvųjų automobilių pardavimai, palyginti su ankstesniais metais, išaugs 8,9 proc. ir pasieks beveik 86,0 mln. vienetų. Šis šuolis siejamas su nuolatiniu gamybos augimu, nes tiekimo grandinės grįžta į normalią būseną, o atsargų atkūrimo pastangos toliau skatina paklausą.
S&P Global Mobility taip pat prognozuoja, kad, nepaisant tam tikrų sunkumų Europoje ir JAV, toliau bus pereinama prie elektrifikacijos. Daugelis automobilių gamintojų dar kartą patvirtino savo įsipareigojimą artimiausiais metais elektrifikuoti transporto priemones, pripažindami iššūkius, kylančius plečiant įperkamesnių elektromobilių gamybą.
Agentūra paneigia bet kokius gandus apie elektromobilių gamybos pabaigą ir prognozuoja, kad 2024 m. baterijomis varomų elektromobilių pardavimai pasaulyje pasieks 13,3 mln. vienetų ir sudarys apie 16,2 proc. visų pasaulyje parduodamų lengvųjų automobilių. Po to, kai 2023 m. buvo parduota 9,6 mln. elektrinių transporto priemonių, ši rinkos dalis sudarė apie 12 proc.
Šiaurės Amerikoje 2024 m. lengvųjų automobilių gamyba turėtų nuosaikiai augti – numatomas 0,5 proc. augimas iki 15,7 mln. vienetų. Šį augimą lemia reikšmingai padidėjusi veikla JAV – 3,9 proc. Tačiau pramonė susiduria su niuansuota realybe, kurioje svarbiausias vaidmuo tenka atsargų papildymui. Detroito “didžiojo trejeto” modelių gamoje pastebimi atsargų pertekliaus atvejai, o japoniškų ir korėjietiškų prekių ženklų atsargas vis dar reikia papildyti.