Kelionės lėktuvu yra saugiausia transporto rūšis. O 2023-ieji buvo geriausi metai skrydžių saugumo istorijoje. Tai rodo Tarptautinės oro transporto asociacijos duomenys, rašo “Business Insider“.
Kasmetinėje saugos ataskaitoje patvirtinta, kad vidutiniškai žmogus kasdien turi skristi 103 239 metus, kol įvyksta mirtinas įvykis.
Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) duomenimis, 2023 m. įvyko tik vienas mirtinas atvejis – vidaus skrydžio katastrofa Nepale, per kurią žuvo 68 keleiviai ir keturi įgulos nariai.
Pažymima, kad net ir 17 proc. padidėjus orlaivių srautui, nelaimingų atsitikimų skaičius sumažėjo. Praėjusiais metais įvyko viena avarija kas 1,26 mln. skrydžių, palyginti su penkerių metų vidurkiu – viena avarija kas 880 000 skrydžių.
Pernai taip pat nebuvo nė vieno keleivinio orlaivio korpuso nuostolio, kai orlaivis patiria žalą, kurios neįmanoma pataisyti.
Tačiau 2024 m. prasidėjo daug blogiau. Pavyzdžiui, sausio 2 d. Tokijo Hanedos oro uoste ant kilimo ir tūpimo tako užsidegė oro bendrovės “Japan Airlines” lėktuvas “Airbus A350”. Jis susidūrė su pakrančių apsaugos lėktuvu, tarp jų žuvo penki žmonės, sakoma straipsnyje.
Praėjus trims dienoms po to įvyko “Alaska Airlines” lėktuvo katastrofa. Lėktuvui “Boeing 737 Max 9” ore dingo durų kamštis. Po 20 minučių jis grįžo į Portlando tarptautinį oro uostą, niekas rimtai nenukentėjo.
Dėl šio incidento kilo rimtų klausimų dėl “Boeing” kokybės kontrolės procesų. Nacionalinė transporto saugos valdyba savo ataskaitoje teigė, kad lėktuvas, pristatytas vos prieš 66 dienas, iš gamyklos buvo išvežtas be varžtų durų kamščiui pritvirtinti.