Nepaisant to, kad rinka to nerodo, automobiliai pamažu praranda vertę. O blogiausiai sekasi automobiliams, kurių spalvų paletę pirkėjas pasirinko netinkamai.
Neseniai žinomo leidinio „iSeeCars” atlikto tyrimo duomenimis, automobilių spalvos turi didelę įtaką jų nuvertėjimui. Tiksliau tariant, nesėkmingai pasirinkus kėbulo spalvą, automobilio vertė gali sumažėti 14,3 % daugiau nei vidutiniškai rinkoje.
Analizės rezultatai rodo, kad spalva, dėl kurios automobilis per trejus eksploatacijos metus praranda 25,9 % savo kainos, yra auksinė. Tai 3,4 % daugiau nei visų spalvų vidurkis.
Antroje vietoje yra ruda spalva, kurios nuvertėjimas siekia 24 %, o trejetuką netikėtai užbaigia juoda spalva (23,9 %). Kitų dviejų kėbulo spalvų – sidabrinės ir violetinės – rezultatai buvo daug geresni. Remiantis skaičiavimais, šių spalvų automobiliai per 3 eksploatavimo metus vidutiniškai praras atitinkamai 23,2 ir 22,7 proc. vertės.
Toliau seka raudona (20,6 % nuostolis per 3 metus), žalia (19,2 %), oranžinė (18,4 %) ir smėlio (17,8 %) spalvos.
Įdomu tai, kad, to paties tyrimo duomenimis, geltonos spalvos automobiliai geriausiai išlaiko savo vertę – per 3 metus vidutiniškai nuvertėja tik 13,5 %.