Saudo Arabija pastaraisiais mėnesiais ėmėsi didžiulių projektų. Šalis nori tapti mažiau priklausoma nuo naftos eksporto ir daugiau dėmesio skirti aukštųjų technologijų pramonei ir turizmui.
Kad visiems šiems projektams būtų sukurta reikiama infrastruktūra, sostinėje Rijade bus pastatytas didžiausias pasaulyje oro uostas. Plane numatyta, kad Karaliaus Salmano tarptautinis oro uostas bus atidarytas 2030 m.
Oro uosto pajėgumai sieks 120 mln. keleivių per metus. Jis bus laikomas didžiausiu pasaulyje oro uostu pagal keleivių skaičių. Iki 2050 m. jame bus 185 mln. keleivių.
Siekiant padidinti keleivių srautą, planuojama, kad pradėjus veikti naujajam oro uostui skrydžių skaičius padidės nuo dabartinių 210 000 iki daugiau nei milijono per metus.
Šiuo metu Atlantos oro uoste per metus aptarnaujama daugiausia keleivių: Daugiausia keleivių – 93,7 mln. Toliau seka Dalasas (73,4 mln.) ir Denveris (69 mln.). Europoje vienas didžiausių oro uostų yra Stambulo – 64,3 mln. keleivių, po jo seka Londono Hitrou – 61,6 mln. keleivių.
Projektuoti ir planuoti Karaliaus Salmano tarptautinį oro uostą buvo pavesta garsiai britų architektūros bendrovei “Foster + Partners”. Statybos darbų sutartis sudaryta su Didžiosios Britanijos bendrove “Mace Group”, kuri taip pat yra sudariusi ilgalaikę sutartį su Londono Hitrou oro uostu.
Baigus statyti didžiulį oro uostą, jame bus 4 terminalai, į kuriuos bus galima patekti iš centrinės lankytojų salės. Taip pat bus įrengtas atskiras krovinių terminalas. Iš viso planuojama įrengti 6 lygiagrečius kilimo ir tūpimo takus.
Pagal kilimo ir tūpimo takų skaičių Karaliaus Salmano tarptautinis oro uostas nebūtų tarp lyderių. Pirmauja Čikagos O’Haro oro uostas, turintis 8 kilimo ir tūpimo takus. Dalaso/Fort Vorto oro uostas turi 7 kilimo ir tūpimo takus, o Denverio, Detroito ir Amsterdamo Schipholio oro uostai – po 6 kilimo ir tūpimo takus.