Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Socialiniuose tinkluose populiarėja naujas sukčiavimo būdas: nukenčia keliaujantys lėktuvais

Mindaugas Bružas

Kelionių ekspertai atkreipė dėmesį į naują kibernetinio sukčiavimo socialiniuose tinkluose rūšį, kuri tampa vis populiaresnė turizmo sezono įkarštyje. Sukčių aukomis šiuo atveju tampa didžiųjų oro linijų keleiviai.

Faktas tas, kad sezono įkarštyje dėl užimtų oro uostų, perpildytų lėktuvų ir bendro keleivių skubėjimo dažniau nutinka nemalonių incidentų, į kuriuos reikia atitinkamai reaguoti. Tai gali būti skrydžio atšaukimas ar atidėjimas, prarastas bagažas, atsisakymas suteikti paslaugą, skundas dėl vietos lėktuve ir daug kitų dalykų. Tokiose situacijose dažnai pradeda rašyti apie savo neigiamą patirtį socialiniuose tinkluose – vieni ieškodami kontakto su oro transporto bendrove, o kiti – tiesiog norėdami išlieti širdį. Būtent tokiais keleiviais ir medžioja .

- Reklama -

Sukčiai socialiniuose tinkluose, pirmiausia X, ieško panašių vartotojų žinučių ir kreipiasi į juos oro linijų darbuotojų vardu. Siekdami suklaidinti aukas, savo „avataruose” jie dažniausiai naudoja tikrų oro linijų logotipus, o jų slapyvardis gali tik nežymiai skirtis nuo tikrojo vežėjo pavadinimo. Dažnai keleiviai, būdami apimti emocijų, būna neatidūs, todėl ne iš karto pastebi apgaulę.

Atlikdamas eksperimentą portalo žurnalistas paliko komentarą tikros „” paskyros puslapyje socialiniame tinkle X, norėdamas sužinoti, ar jo skrydis vėluoja, ir beveik iš karto gavo atsakymus iš dviejų netikrų paskyrų. Abiejose buvo vartojamos beveik identiškos formuluotės: atsiprašoma už nepatogumus, teigiama, kad jie „jau perdavė klausimą atitinkamam skyriui”, ir prašoma susisiekti per „”, kad „padėtų”.

Per panašias fiktyvias X paskyras sukčiai bandė susisiekti su „British Airways”, „easyJet”, „Jet2”, „”, „Tui”, „Virgin Atlantic” ir daugelio kitų oro linijų klientais.

Ekspertai nustatė, kad netikros paskyros dažnai atsako greičiau nei tikros oro linijų bendrovės, tačiau jos taip pat įsiterpia į jau vykstančius vartotojų ir oro linijų bendrovių pokalbius.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Sekti:
Naujienų, įvykių ir patarimų autorius. KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Susisiekti galite el. paštu: mindaugas@kaipkada.lt, bendras redakcijos telefonas: +370 695 72614
Rašyti komentarą