Vyriausybė vėl planuoja keisti Kelių eismo taisykles (KET)

Kelių eismo taisyklės knygutė nemokamai internete

Pasirodo, toks poreikis atsirado Seimui priėmus Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus, susijusius su elektrinių mikrojudumo priemonių sąvokų įtvirtinimu, pagrindinių reikalavimų judėjimui šiomis transporto priemonėmis šalies keliais apibrėžimu.

 

Nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai

* nustatoma, kad asmenys, kurie kelkraščiu arba važiuojamosios dalies pakraščiu vedasi elektrinę mikrojudumo priemonę, privalo judėti tik viena eile ir tik transporto priemonių judėjimo kryptimi, tai yra taikoma tokia pati eismo tvarka, kai vedamas , mopedas ar motociklas;

* atsisakoma sąvokos „neįgaliojo vežimėlis”;

* Kelių eismo pildomos nauju skyriumi „Elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams taikomi reikalavimai ir ”:

elektrine mikrojudumo priemone leidžiama važiuoti dviračių takais, dviračių juostomis, kelkraščiu, važiuojamąja dalimi, gyvenamojoje zonoje ne jaunesniems 16 metų asmenims, o ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims – tik išklausiusiems Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą;

važiuoti leidžiama tik tvarkingą stabdį ir garso signalą, baltos šviesos žibintą priekyje ir raudonos šviesos žibintą gale turinčia elektrine mikrojudumo priemone;

važiuojant važiuojamąja dalimi ir keliu tamsiuoju paros metu elektrinės mikrojudumo priemonės vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę;

važiuoti leidžiama tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis (jei jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu), o kur jų nėra – leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto;

važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtu taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį – didesniu kaip 7 km/h greičiu;

artėdamas prie vietos, kur reikia kirsti važiuojamąją dalį, visais atvejais privalo sumažinti važiavimo greitį ir gali tęsti judėjimą tik įsitikinęs, kad važiuoti saugu;

elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai privalo paisyti šviesoforų su dviračio simboliu, o kai jų nėra, – transporto šviesoforų signalų; nustatomi atitinkami draudimai ir kt.);

* keičiami Kelių eismo taisyklių 1 priede išdėstyti atitinkami kelio ženklai, nustatant, kad jie informuoja (įspėja) apie dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių eismą, arba kelio ženklai taikomi ne tik dviratininkams, bet ir elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams;

* keičiama nuostata dėl prievolės praleidžiant pėsčiąjį nereguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje sustoti prieš kelio ženklą „Pėsčiųjų perėja” – siūloma nustatyti, kad „artėdamas prie nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos, vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti prieš pėsčiųjų perėją” (galiojančioje redakcijoje „prieš kelio ženklą „Pėsčiųjų perėja”).

Išeiti iš AMP versijos