Tyrimai rodo, kad žemą savivertę turinčios moterys gali naudoti makiažą norėdamos paslėpti savo nesaugumo jausmą, o aukštą savivertę turinčios moterys gali naudoti makiažą norėdamos atkreipti į save dėmesį. Naujajame moksliniame straipsnyje toliau nagrinėjamas jų tarpusavio ryšys.
Brazilijos mokslininkų komanda, vadovaujama Antonietos Luman Mafros, atrinko 1483 18-75 metų amžiaus braziles moteris. Dalyvės papasakojo, kokias kosmetikos priemones naudoja, taip pat užpildė bendro ir socialinio savęs vertinimo klausimynus.
Bendroji savivertė rodo, kaip žmogus apskritai save vertina, o socialinė savivertė – kaip jis save vertina įvairiose socialinėse sąveikose, t. y. bendraudamas su žmonėmis.
Rezultatai parodė, kad beveik pusė dalyvių makiažui per dieną skyrė mažiau nei penkias minutes. Moterys, kurių bendra savivertė aukštesnė, makiažo reikmenims išleido mažiau pinigų, o aukštesnę socialinę savivertę turinčios dalyvės – daugiau.
„Mūsų tyrimas parodė, kad moterys, kurių socialinė savivertė aukštesnė, labiau vertino savo išvaizdą, todėl dažniau naudojo makiažą”, – sakė tyrėjai.
Ekspertų teigimu, perdėtas dėmesys išvaizdai yra susijęs su neigiamomis psichikos sveikatos pasekmėmis, pavyzdžiui, neurotiškumu ir valgymo sutrikimais, tačiau saikingas makiažo naudojimas padeda stiprinti moterų savivertę, o tai gali turėti teigiamą poveikį ir jų psichikos sveikatai.