2024 m. Paryžiaus automobilių parodoje aršiai konkuruoja Kinijos ir Europos automobilių gamintojai. Tai vyksta didėjant įtampai dėl Europos Sąjungos planų įvesti didelius muitus kiniškiems elektromobiliams.
Šių metų renginyje išryškėja vis didėjantis kinų prekės ženklų dalyvavimas Europoje, demonstruojami įvairūs nauji modeliai ir technologijos. Tačiau Europos automobilių gamintojai pasirengę ginti savo teritoriją.
Svarbiausi parodos akcentai
Didžiausi Kinijos automobilių gamintojai, tokie kaip BYD ir „Leapmotor“, pristato naujus modelius. BYD demonstruoja kelis iš tinklo įkraunamus hibridinius automobilius, išpopuliarėjusius elektromobilių rinkoje. Leapmotor pristato B10 – kompaktišką visureigį, skirtą jaunesniems vartotojams, kurie tikisi, kad jis bus pigesnis už konkurentų modelius.
Nors Europos bendrovės aktyviai reaguoja į konkurencinį spaudimą, daugiausia dėmesio skiria prieinamumui ir naujovėms. Pavyzdžiui, „Citroën“ savo miesto automobilį ë-C3 reklamuoja kaip vieną iš „prieinamiausių tarp pigiausių“ kompaktiškų visureigių. Be to, „Volkswagen“ pristato koncepcinį automobilį ID GTI – elektrinę populiaraus „Golf“ modelio versiją – ir tai yra dalis jos strategijos, kuria siekiama išlikti aktualia elektromobilių rinkoje.
Technologinės naujovės
Šių metų salone akivaizdus dėmesys technologijoms ir dizainui – daugelis gamintojų siekia pritraukti ekologiškai mąstančius vartotojus ir kartu išlaikyti konkurencingas kainas. Pristatoma daugybė technologinių pasiekimų, įskaitant naujus BMW elektrinius koncepcinius modelius, kurie žada greitą įkrovimą ir didesnį nuvažiuojamą atstumą.
Rinkos dinamika
Tuo pat metu grėsmingi ES muitai sudaro sudėtingas sąlygas Kinijos gamintojams. Šie mokesčiai (iki 45 proc.) gali padidinti gamybos sąnaudas ir paveikti Kinijos automobilių gamintojų, siekiančių patekti į Europos rinką arba plėstis joje, kainodaros strategijas. Tokia padėtis atspindi istorinę dinamiką, kai užsienio gamintojai, norėdami įsitvirtinti Kinijoje, turėjo bendradarbiauti su vietos bendrovėmis.
Apskritai, 2024 m. Paryžiaus automobilių paroda yra lemiamas Kinijos ir Europos automobilių gamintojų mūšio laukas. Ji atspindi platesnes tendencijas pasaulinėje automobilių pramonėje, dėl kurių vartotojų prioritetai keičiasi link elektromobilių.