Tarp automobilių savininkų sklando daug įvairių mitų. Daugelis jų mano, kad varikliai gali tarnauti ilgiau, jei laikomasi tam tikrų principų. Tačiau dauguma šių įsitikinimų jau seniai paseno. Automobilių mechanikas Rokas ir Vilniaus nusprendė išsklaidyti penkis populiariausius šios srities mitus.
Daugelis žmonių mano, kad atmosferiniai varikliai yra patikimiausi. Tokia nuomonė grindžiama logika – kuo paprastesnis agregatas, tuo jis patvaresnis. Ši tendencija jau daugiau kaip prieš 6-8 metus jau yra pasikeitusi. Pavyzdžiui „Hyundai“ G4KD atmosferinis variklis po 50 tūkst. kilometrų pradeda vartoti didesnį kiekį alyvos. Yra ir kitų pavyzdžių, kai „Nissan“ ir net „Toyota“ varikliai kenčia nuo tos pačios problemos po 100 000 kilometrų. Faktas tas, kad dabar, siekiant sumažinti gamybos sąnaudas, naudojamos trumpaamžės medžiagos, o tai lemia tokias situacijas.
Dėl tos pačios priežasties paskirstymo grandinės nėra tokios patikimos kaip anksčiau ir negali konkuruoti su paskirstymo diržais.
Anksčiau buvo manoma, kad variklio tarnavimo laikas priklauso nuo nuvažiuotų kilometrų skaičiaus. Tačiau atsiradus dideliems kamščiams, net ir mažuose miestuose, variklis iš tikrųjų dirba daug ilgiau, nei rodo odometras. Daugelis žmonių taip pat mano, kad reikia naudoti tik brangią ir gerai išreklamuotą alyvą. Veikimo požiūriu dauguma jų turi pigių, bet mažiau reklamuojamų analogų.