Kai sakoma, kad pavarų dėžėje esanti alyva skirta visam automobilio eksploatacijos laikui, tai gali skambėti viliojančiai. Tačiau ekspertai mano, kad tokiais pažadais ne visada verta tikėti.
Ką sako automobilių gamintojai?
Automobilių gamintojai dažnai sako, kad alyvos mechaninėje pavarų dėžėje nereikia keisti visą automobilio eksploatavimo laikotarpį. Tai naudinga rinkodarai, nes sumažėja techninės priežiūros išlaidos ir automobilis tampa patrauklesnis pirkėjams. Tokia praktika pradėta taikyti aštuntajame dešimtmetyje, kai buvo pradėtos naudoti naujos, geresnės alyvos, įskaitant sintetines alyvas.
Alyvos „visam eksploatacijos laikui“ idėja grindžiama tuo, kad mechaninė pavarų dėžė nėra veikiama tokių sunkių sąlygų kaip variklis, kuriame vyrauja aukšta temperatūra ir didelė trintis. Tačiau taip neatsižvelgiama į visus veiksnius, kurie gali turėti įtakos alyvos kokybei ir pavarų dėžės būklei.
Alyvos patvarumo problemos
Nors pavarų dėžė veikia ne tokiomis sudėtingomis sąlygomis, alyva vis tiek laikui bėgant genda. Ji praranda tankį, priedai nusidėvi, alyvoje kaupiasi trinties teršalai. Tai gali turėti įtakos pavarų dėžės veikimui.
„Transporto priemonės tarnavimo laikas“ gali būti įvairus. Paprastai gamintojai turi omenyje garantinį kilometražą nuo 100 iki 200 tūkst. km. Tačiau daugelis automobilių tarnauja ilgiau. Jei pavarų dėžė negauna naujos alyvos, komponentai gali greičiau susidėvėti.
Kada reikėtų keisti alyvą mechaninėje pavarų dėžėje?
Alyvą mechaninėje pavarų dėžėje reikėtų keisti kas 60-100 tūkst. kilometrų, priklausomai nuo automobilio modelio ir naudojimo sąlygų. Tai ypač svarbu automobiliams, kurių rida didelė – daugiau kaip 200-300 tūkst. kilometrų. Laiku keičiama alyva padės prailginti pavarų dėžės tarnavimo laiką ir pagerinti jos komponentų veikimą.
Jei automobilis naujas ir planuojate jį naudoti ilgą laiką, alyvą reikėtų keisti ir mechaninėje pavarų dėžėje. Tai padės išlaikyti gerą pavarų dėžės būklę, sumažins rimtų gedimų riziką ir prailgins automobilio tarnavimo laiką.