Vienas iš labiausiai nerimą keliančių signalų kiekvienam vairuotojui yra aušinimo skysčio ir variklio alyvos mišinio aptikimas.
Šie du komponentai, atliekantys pagrindinius vaidmenis variklio veikimui, yra visiškai nesuderinami ir visada turi būti laikomi atskirose variklio grandinėse. Jei jie susimaišo, tai gali turėti rimtų pasekmių, įskaitant variklio pažeidimus ir brangiai kainuojantį remontą.
Kodėl susimaišo alyva ir aušinimo skystis?
Pagrindinė aušinimo skysčio funkcija – pašalinti šilumą, susidariusią deginant degalus. Tai neleidžia varikliui perkaisti ir užtikrina sklandų jo veikimą. Variklio alyva savo ruožtu sutepa judančias variklio dalis, sumažindama trintį ir užkirsdama kelią nusidėvėjimui. Jei šie du skysčiai nutekės ir susimaišys, nė viena sistema negalės tinkamai atlikti savo užduočių.
Dažniausia alyvos ir aušinimo skysčio susimaišymo priežastis yra cilindrų galvutės tarpinės pažeidimas. Ši tarpinė sandariai sandarina cilindrų bloką ir galvutę, neleisdama skirtingiems variklio skysčiams susimaišyti. Jei ji pažeista, pavyzdžiui, dėl perkaitimo ar nusidėvėjimo, atsiranda nuotėkis ir aušinimo skystis pradeda maišytis su alyva.
Kita priežastis gali būti variklio bloko arba cilindrų galvutės įtrūkimas. Tokie įtrūkimai dažnai atsiranda dėl variklio perkaitimo arba mechaninių pažeidimų, pavyzdžiui, po avarijos. Taip pat verta paminėti, kad panašų rezultatą gali sukelti alyvos aušintuvo arba variklio sandarinimo elementų gedimas.
Problemos simptomai ir diagnozė Jei aušinimo skystis pradėjo maišytis su alyva, yra keletas požymių, kad taip atsitiko. Vienas iš pirmųjų signalų – ant matuoklio atsiradusi balkšva, į emulsiją panaši danga. Aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelyje arba po alyvos bako dangteliu gali atsirasti medžiagos, savo konsistencija ir spalva primenančios šokoladinį pieno kokteilį. Iš išmetimo vamzdžio taip pat gali pasirodyti balti dūmai su būdingu saldžiu kvapu, o tai rodo, kad variklio cilindruose dega antifrizas.
Svarbu pažymėti, kad jei iš automobilio pradeda trūkti aušinimo skysčio, bet nėra matomų nuotėkių, tai gali būti dar vienas antifrizo susimaišymo su alyva požymis.
Kaip išspręsti problemą?
Pastebėjus šiuos simptomus pirmiausia reikia atlikti išsamią diagnostiką. Jei neturite pakankamai automobilių remonto patirties, geriau kreipkitės į kvalifikuotą mechaniką, kuris gali tiksliai nustatyti problemos šaltinį ir pasiūlyti remonto galimybes.
Dažniausiai, norint išspręsti šią problemą, reikia pakeisti cilindrų galvutės tarpiklį, o sudėtingesniais atvejais – suremontuoti arba pakeisti cilindrų galvutę ar net visą variklį. Remonto kaina gali skirtis priklausomai nuo darbų sudėtingumo ir automobilio būklės, todėl prieš imantis remonto būtina įvertinti ekonomines automobilio atkūrimo galimybes.