Didžiosios Britanijos bendrovė „Microlise Group“, gaminanti naujoviškas sistemas, padedančias vežėjams, pasiūlė transporto įmonėms dviejų mėnesių bandymui sunkvežimių kabinose įrengti dirbtinio intelekto kameras.
Dirbtinis intelektas sunkvežimiuose
Apskritai vairuotojai kamerų kabinoje nepriima palankiai, nes jos fiksuoja jų veiksmus. Tačiau transporto įmonių savininkams tai nerūpi.
Bendrovė „Microlise“ parodė naujos kartos kameras, kuriose naudojamas dirbtinis intelektas. Toks įtaisas kabinoje ne tik stebi vairuotoją, bet ir atpažįsta bei analizuoja tam tikrus jo elgesio veiksmus. Pirmiausia atkreipiamas dėmesys į telefono laikymą, maisto valgymą, gėrimą ar cigarečių rūkymą kelyje.
Štai kas svarbiausia: jei vairuotojas per daug laiko skiria kuriai nors iš šių veiklų, sistema tai klasifikuoja kaip „dekoncentravimąsi į vairavimą“. Ji renka tokius atvejus, juos analizuoja ir be jokio išorinio įsikišimo siunčia įspėjamąjį pranešimą transporto įmonei. Tam patvirtinti prie pranešimo pridedamas įrašo fragmentas.
Vairuotojas negali išjungti kameros. Kamera veikia nepriklausomai nuo bet kokių jo veiksmų. Kūrėjai aiškina, kad dirbtinis intelektas orientuotas į ištisų veiksmų, o ne tik atskirų gestų atpažinimą.
Dėl to sistemos klaidų lygis yra minimalus. Tačiau įrašai, nesusiję su jokiais įspėjimais, turėtų būti reguliariai ištrinami. Taip pat buvo nustatyta, kad kameros neįrašinėja garsų, nes tai prieštarautų Didžiosios Britanijos taisyklėms.
Microlise tvirtina, kad ši naujovė gali užtikrinti iki 70 % mažiau incidentų ir 90 % mažesnį greitį, nes automobilių parkų savininkai atidžiai stebi visas savo transporto priemones.
Dabar nuotoliniu būdu galima stebėti greitį, važiavimo kryptį, greitėjimą, stabdymą ir dar daugiau. Tai leidžia susidaryti aiškų vaizdą apie vairuotojo darbą, įvertinti vairavimo stilių ir analizuoti ataskaitas.
Be to, ši sistema taip pat apsaugo vairuotojus, nes, naudojant „ClearVision“ kamerų, artumo jutiklių ir pavojaus mygtukų derinį, visiškai matoma jų transporto priemonė, todėl galima gauti vaizdo įrašus, kurie padeda greitai išspręsti civilinės atsakomybės reikalavimus įvykus incidentui.
Paprastai pakanka užfiksuoti greitį ir įrašyti įvykio duomenis, kurie padės susidaryti aiškų vaizdą apie vairuotojo veiksmus 30 sekundžių prieš ir po įvykio, palyginti greitį su jo vietovėje leistinu ir pan.