Pasaulio automobilių grupių reitinge 2024 m. dominuoja „Toyota“ grupė, kuri, nepaisant mažėjančių pardavimų, išlaikė lyderio pozicijas. Sausio-rugsėjo mėnesiais „Toyota Group“ pasauliniai pardavimai siekė daugiau nei 7,6 mln. automobilių, t. y. 3 proc. mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.
TOP-10 sąrašas
- Toyota Group – 7,61 mln. automobilių (-3 %);
- „Volkswagen Group“ – 6,13 mln. vienetų (-2,3 %);
- „Hyundai-Kia“ – 5,05 mln. vienetų (-3,7 %);
- „Renault Nissan Alliance“ – 4,61 mln. vienetų (+1,2 %);
- Stellantis – 4,35 mln. vienetų (-8,3 %);
- General Motors – 4,12 mln. vienetų (-6,5 %);
- Honda Motor – 2,863 mln. vienetų (-1,3 %);
- Ford Group – 2,862 mln. vienetų (-0,3 %);
- BYD – 2,52 mln. vienetų (+35,6 %);
- Suzuki – 2,36 mln. vienetų (+4,4 %).
2024 metai automobilių pramonei atnešė nemažai iššūkių
Lustų trūkumas, problemos tiekimo grandinėse, auganti infliacija ir besikeičiantis vartotojų elgesys. Nepaisant to, „Toyota” grupė išlaikė lyderio pozicijas pasaulinėje automobilių rinkoje, nors jos pardavimai ir sumažėjo.
Sausio-rugsėjo mėnesiais „Toyota Group” pasauliniai pardavimai siekė daugiau nei 7,6 mln. automobilių, t. y. 3 proc. mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tai jau kelinti metai iš eilės, kai „Toyota” dominuoja pasaulinėje automobilių rinkoje, demonstruodama išskirtinį stabilumą ir gebėjimą prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos sąlygų. Analitikai mano, kad „Toyota” sėkmę lemia platus modelių asortimentas, stipri reputacija ir patikimumas, taip pat sėkminga veikla tiek išsivysčiusiose, tiek besivystančiose rinkose.
Antroje vietoje įsitvirtino „Volkswagen Group” su 6,13 mln. parduotų automobilių, taip pat fiksuojanti nedidelį pardavimų sumažėjimą. Trečioje vietoje liko „Hyundai-Kia” su 5,05 mln. vienetų. Įdomu tai, kad „Renault Nissan Alliance” yra vienintelė grupė TOP 10, kuriai pavyko padidinti pardavimus (1,2 proc.). Tuo tarpu „Stellantis” ir „General Motors” susidūrė su didelių pardavimų kritimu (atitinkamai 8,3 proc. ir 6,5 proc.).
Bene įspūdingiausią šuolį demonstruoja kinų automobilių gamintojas BYD, kurio pardavimai išaugo net 35,6 proc., pasiekdami 2,52 mln. vienetų. Ši sėkmė didžia dalimi sietina su sparčiai augančiu elektromobilių populiarumu Kinijoje ir BYD agresyvia plėtra į užsienio rinkas. Elektromobilių segmentas vis labiau įgauna pagreitį ir keičia pasaulinės automobilių pramonės landšaftą. „Tesla”, nors ir nepatenka į TOP 10 pagal grupes, išlieka viena iš elektromobilių rinkos lyderių, o kiti tradiciniai gamintojai sparčiai plečia savo elektromobilių gamą, siekdami neatsilikti nuo besikeičiančių vartotojų poreikių.
Artimiausi metai automobilių pramonei žada būti kupini įtampos ir netikėtumų. Konkurencija tarp gamintojų didėja, o elektromobilių revoliucija kelia naujus iššūkius ir galimybes. Ar „Toyota” pavyks išlaikyti lyderystę, ar ją nukonkuruos sparčiai augantys kinų gamintojai kaip BYD? Laikas parodys.