Praėjusių metų pabaigoje Vokietijos vyriausybė panaikino lengvatas elektromobiliams įsigyti. Tuo pat metu daugelis automobilių gamintojų nusprendė kompensuoti subsidijas iš savo kišenės, tačiau dauguma šių pasiūlymų galiojo tik iki 2024 m. balandžio mėn. Jau gegužės mėnesį elektromobilių pardavimai Vokietijoje sumažėjo 30,6 %, o naujausi statistiniai duomenys tik patvirtino šią tendenciją.
Pardavimai mažėja
2024 m. liepą Vokietijos rinkoje buvo parduoti 30 762 elektromobiliai, t. y. 36,8 % mažiau nei prieš metus. Dėl to elektromobilių rinkos dalis sumažėjo nuo 20 % 2023 m. iki 12,9 %. Palyginimui, benzininių ir dyzelinių automobilių pardavimai augo minimaliai, atitinkamai 0,1 % ir 1,4 %, o hibridinių (įskaitant iš tinklo įkraunamus automobilius) – 18,4 %.
Panaši padėtis yra ir kaimyninėje Šveicarijoje, kur elektromobilių pardavimai liepos mėn. sumažėjo 19 %. Švedijoje jis buvo minus 15 %. Pagrindinė mažėjančio europiečių susidomėjimo akumuliatoriniais automobiliais priežastis – didelės kainos, kurios, panaikinus subsidijas, tik padidėjo. Be to, akivaizdu, kad į Europą importuojamiems kiniškiems elektromobiliams nustatyti papildomi muitai nepadės sumažinti kainų.
Sumažėjusi elektromobilių paklausa neišvengiamai paveikė automobilių gamintojus, kurie padarė ilgalaikį statymą ir investavo didžiules sumas į savo modelių gamos elektrifikavimą. Volkswagen pranešė, kad 2024 m. pirmąjį pusmetį grynasis pelnas sumažėjo 14 %, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Tai visų pirma lėmė 15 % sumažėję elektromobilių pardavimai Europoje ir JAV. Pramonės analitikai mano, kad kitais metais Vokietijos grupės pajamos dėl mažos elektromobilių paklausos gali sumažėti dar 2,2 mlrd. dolerių.
Kitų didžiųjų Europos koncernų (“Stellantis“, BMW, “Renault” ir “Mercedes-Benz“) grynasis pelnas pirmąjį pusmetį taip pat sumažėjo. Dar blogiau jaučiasi elektrinių transporto priemonių komponentų gamintojai. Šiuo metu “Valeo SE” ieško pirkėjų dviem savo nepakankamai išnaudojamoms gamykloms. O OPmobility pranešė, kad elektromobiliams skirtų komponentų gamybos apimtys yra maždaug perpus mažesnės, nei tikėtasi iš pradžių. Galiausiai, didžiausia Europoje traukos baterijų tiekėja “LG Energy Solution” svarsto galimybę pereiti prie stacionarių baterijų saugojimo.