2024 m. birželį Kinijos prekių ženklai visame regione užregistravo daugiau kaip 23 000 elektromobilių, o tai rodo spartų Azijos gamintojų skverbimąsi į Europos rinką.
Praėjusį mėnesį prekės ženklai iš Kinijos užėmė 11 % Europos elektromobilių rinkos ir pasiekė rekordinį lygį. Apie tai praneša agentūra „Bloomberg“.
Lyderė buvo „SAIC Motor“, kuri savo hečbeką MG4 pardavėjams tiekia dideliais kiekiais. Iš viso per mėnesį kinų prekės ženklai visame regione užregistravo daugiau kaip 23 000 elektromobilių.
Kinijos gamintojai stengėsi įveikti liepos pradžioje įsigaliojusius griežtus ES muitus. Verta paminėti, kad dėl ES muitų SAIC Motor taikomas papildomas 38 % mokestis, o BYD prie esamo 10 % muito papildomai mokės 17 %.
Ekspertai nežino, ar artimiausiais mėnesiais pavyks išlaikyti apimties augimą. Tačiau jie įspėja, kad įtampa tarp Kinijos ir ES gali peraugti į tikrą prekybos karą automobilių rinkoje.
Kinija bando apeiti ES muitus
Anksčiau buvo pranešta, kad Kinijos elektrinių transporto priemonių gamintojai nusprendė plėsti savo veiklą Europoje, kad sumažintų naujų muitų poveikį.
Naujos kartos ekologiškų automobilių gamintojai Kinijoje bendradarbiauja su vietos pramone, siekdami užtikrinti, kad jų automobiliai nebūtų laikomi importuotais. Pavyzdžiui, Kinijos bendrovė „Chery Automobile Co.“, bendradarbiaudama su Ispanijos įmone „Ebro-EV Motors“, nusprendė pristatyti „Omoda E5“ modelį.