Prieš šešerius metus Ispanijos automobilių gamintojas SEAT, priklausantis „Volkswagen“ grupei, išskyrė sportinio stiliaus prekės ženklą „Cupra“. Šiuo metu Barselonoje eksponuojamas krosoveris „Terramar“ yra šeštasis naujojo prekės ženklo modelis. Jis turi „Audi Q3“ „įdėklą“, tačiau savitą ryškų dizainą ir sportiškesnį charakterį. Be to, atrodo, kad jis neturi analogų „Seat“ modelių gamoje.
Pavadinimas „Cupra“ mums jau seniai pažįstamas kaip labiausiai „įkrautų“ SEAT, priklausančios „Volkswagen“ imperijai, modelių žymuo. Tačiau prieš kelerius metus buvo nuspręsta sukurti dukterinį prekės ženklą su sportiniu polėkiu. Dabar po šiuo prekės ženklu vienu metu gaminamos „įkrautos“ „Seat León“ hečbekų ir universalų bei „Seat Ateca“ krosoverių versijos, taip pat elektromobilis „Cupra Born“ – šiek tiek perdarytas „Volkswagen ID.3“, ir dar keli savi modeliai – krosoveris „Cupra Formentor“ ir elektromobilis „Cupra Tavascan“.
Šiandien Barselonoje buvo pristatytas šeštasis naujojo prekės ženklo modelis – „Cupra Terramar“. Pagal nusistovėjusią tradiciją pavadinimas buvo parinktas remiantis geografiniu principu: šį kartą pavadinimas buvo paimtas iš senosios Autódromo de Terramar lenktynių trasos netoli Barselonos, kurioje ir vyko čia matoma fotosesija.
Kaip ir „Formentor“, tai yra C segmento krosoveris. Tačiau jei pastarasis iš tiesų buvo paaukštinta „León“ hečbeko versija, tai naujasis gaminys yra labiau „aprengtas“ „Audi Q3“. Juos sieja ne tik MQB platforma, bet ir bendras kėbulo karkasas bei beveik visas techninis „įdėklas“.
Tačiau „Terramar“ išvaizda yra visiškai sava, sukurta pagal firminį markės stilių – su „raukšlėtais“ priekiniais žibintais, nuožulniu variklio dangčiu su iškiliomis briaunomis, „klubais“ ties galiniais ratais ir į liniją sujungtais galiniais žibintais.
Pagal matmenis „Cupra Terramar“ yra didesnis už „Audi Q3“, tačiau tik simboliškai: Ilgis – 4519 mm (+34 mm), plotis – 1863 mm (+7 mm), ratų bazė beveik tokia pati (2681 mm). Ir šiek tiek žemesnė (1584 mm) – lygiai 10 milimetrų, kuriais standartinė sportinė pakaba sumažino prošvaisą.
Interjeras yra visiškai originalus. Naudojamas virtualus prietaisų skydelis ir daugialypės terpės sistema su 12,9 colio ekranu. Savotiškas kokpitas organizuotas aplink vairuotoją dėl į jį atsukto prietaisų skydelio ir aukšto „statramsčio“ ant centrinio tunelio. Vietoj tradicinio pavarų dėžės perjungimo svirties centriniame tunelyje įrengti puodelių laikikliai ir indukciniai įkrovikliai, o pavarų dėžė valdoma svirtimi ant vairo kolonėlės. Priekinės sėdynės – tai lenktyninės išvaizdos kibirinės sėdynės su integruotais galvos atlošais (jie įrengti net baziniuose modeliuose). Galinėje sofoje įrengtas ilgas reguliavimas, leidžiantis pakeisti bagažinės tūrį nuo 540 iki 630 litrų.
Siūlomos penkios „Terramar“ jėgainių parinktys. Pagrindinė versija – 1,5 eTSI turbininis variklis (150 AG) su 48 voltų starterio generatoriumi ir priekinių ratų pavara. Vidutinio lygio – dviejų litrų darbo tūrio turbininis variklis (204 AG) ir visų varančiųjų ratų pavara. Aukščiausioje „Terramar VZ“ versijoje taip pat naudojamas dviejų litrų darbo tūrio turbininis variklis, tačiau jo galia padidinta iki 265 arklio galių. Visi šie varikliai sujungti su septynių pavarų DSG „robotu“ su dviem sankabomis.
Be to, yra dvi „įkraunamo hibrido“ modifikacijos, pavadintos „Terramar eHybrid“. Abiejose po variklio gaubtu yra 1,5 l turbininis variklis su šešių pavarų DSG „robotu“ su įmontuotu traukos varikliu, ir abi turi priekinių ratų pavarą. Skiriasi jų galia – 204 arba 272 arklio galios. 19,7 kilovatvalandės akumuliatorius turėtų leisti nuvažiuoti iki 100 kilometrų elektra neįjungus benzininio variklio. Ją galima įkrauti iš kintamosios (11 kW) arba nuolatinės (50 kW) srovės gnybtų. Tačiau akumuliatorius „suvalgė“ dalį bagažinės – jos tūris sumažėjo iki 400-490 litrų.
Aukščiausioms „Terramar VZ“ versijoms – tiek grynai benzininėms, tiek hibridinėms – galima užsisakyti šešių stūmoklių stabdžius iš japonų kompanijos „Akebono“.
Krosoverio „tėvynė“ nebus Ispanija – „Cupra Terramar“ gamyba plėtojama toje pačioje gamykloje Gyore, Vengrijoje, kur nuo 2018 m. gaminamas „Audi Q3“. Užsakymai jau priimti, o pirmieji automobiliai klientams bus pristatyti ketvirtąjį šių metų ketvirtį. Įdomu tai, kad ispanas bus brangesnis už vokietį – Vokietijoje „Cupra Terramar“ kainos prasideda nuo 43 tūkst. eurų, palyginti su 40 tūkst. eurų už „Audi Q3“ su panašia jėgaine.
Naujojo krosoverio pardavimai prasidės nuo riboto leidimo „America’s Cup Limited Edition“ modelio. Geriausios komplektacijos „Cupra Terramar“ su specialiu dekoru bus pagamintas ribotas 1337 egzempliorių tiražas, kurio kaina sieks 64 tūkst. eurų.