Vokietija, ilgą laiką buvusi Europos automobilių pramonės lydere, susiduria su rimtomis problemomis. Ekspertai prognozuoja, kad Vokietijos automobilių gamintojų konkurencingumo stoka elektromobilių rinkoje gali lemti šios pramonės šakos žlugimą per artimiausius dvejus trejus metus.
Interviu laikraščiui “Berliner Zeitung” savo susirūpinimą dėl dabartinės tokių bendrovių kaip “Volkswagen” būklės išreiškė Ferdinandas Dudenhoefferis, Automobilių tyrimų centro (CAR) tyrimų instituto įkūrėjas. Pasak jo, jei Vokietijos gamintojai nesugebės veiksmingai pasipriešinti Kinijos konkurentams, pasekmės bus katastrofiškos.
“Jei nesugebėsime tam pasipriešinti, ilgainiui nukentėsime. Šios problemos gali pasireikšti ne rytoj ryte, o po dvejų ar trejų metų”, – sakė Dudenhoefferis.
Jis prognozavo, kad iki 2030 m. bus aišku, jog pasaulis nebegali sau leisti didelio CO2 kiekio transporto. Kol Kinija ir toliau stiprins savo pozicijas, Vokietijos gamyklos bus priverstos užsidaryti arba mažinti gamybą.
Dudenhoefferis iš dalies dėl susidariusios padėties kaltina pačius gamintojus, tokius kaip “Audi” ir “Volkswagen”, kurie nesugebėjo įgyti vartotojų pasitikėjimo savo elektra varomais automobiliais. Tačiau daugiausia kaltės jis suverčia Vokietijos vyriausybei ir ekonomikos ministrui Robertui Habeckui, kurie sumažino subsidijas elektra varomiems automobiliams pirkti ir padidino vartotojų netikrumą.
Ekspertas mano, kad problemą galima išspręsti stiprinant bendradarbiavimą su Kinija. Vokietijos gamintojai, norėdami išlikti konkurencingi, turi pasinaudoti Kinijos elektromobilių pramonės privalumais. Dudenhoefferis įsitikinęs: “Kuo arčiau būsime Kinijos, tuo stabilesnė bus mūsų padėtis elektromobilių srityje.”
Padėtis išlieka kritiška: “Volkswagen” pardavimai mažėja, toliau vėluojama kurti naujas platformas, o Kinijos gamintojai toliau didina savo rinkos dalį. Didėjant konkurencijai ir neapibrėžtumui, Vokietijos automobilių gamintojai susiduria su iššūkiu, reikalaujančiu drastiškų priemonių ir naujų strategijų.