“BMW”, “Mercedes-Benz”, “Volkswagen” ir “Porsche” pardavimai Kinijoje smarkiai sumažėjo. Pasak analitikų, bendra šių bendrovių ir jų antrinių prekės ženklų dalis per penkerius metus sumažėjo nuo 25 proc. iki 14 proc. Apie tai praneša agentūra „Bloomberg“.
Pažymima, kad Kinijos pirkėjai nebenori permokėti už valdymo savybes, galingą variklį ir prekės ženklą: vartotojai renkasi „techninį sudėtingumą“ labai konkrečia prasme. Pastaruoju metu Kinijos rinkoje susidomėjimą kelia naujos informacijos ir pramogų sistemos, papildytosios realybės funkcijos ir skaitmeninės paslaugos.
Klientai teigia, kad BYD, Xpeng ar Nio elektromobiliai yra pigesni, geriau įrengti ir funkcionalesni nei Vokietijos automobilių pramonės atstovai.
Šią nuomonę atspindi statistika:
2024 m. trečiąjį ketvirtį BMW pardavimai Kinijoje sumažėjo 30 %, „Mercedes-Benz“ – 13 %, „Porsche“ – 19 % pardavimų, o „Volkswagen“ tris mėnesius baigė su -15 % rezultatu.
Vokietijos automobilių pramonės milžinai kartu yra verti maždaug pusės BYD akcijų rinkos vertės, tačiau Kinijos rinka yra per daug svarbi, kad Vokietijos automobilių gamintojai nustotų kovoti. Bloomberg ekspertai užsiminė, kad bandymai išlaikyti pozicijas Kinijos rinkoje gali būti „didžiulis lošimas“.
Įdomu tai, kad pasitraukti iš Kinijos rinkos segmento nėra taip paprasta: bendrų įmonių su Kinijos automobilių gamintojais struktūra yra tokia, kad nei didelio masto darbo vietų mažinimas, nei bendros įmonės akcijų paketo pardavimas nėra galimas be vyriausybės leidimo.