Kinijos elektrinių transporto priemonių gamintojai bandys apeiti muitus statydami savo gamyklas ES neapmuitinamoje zonoje.
Tokiam įgyvendinimui jau parengti du scenarijai. Pirmuoju atveju Kinijos elektrinių transporto priemonių bendrovė BYD planuoja pasinaudoti Turkijos ir ES susitarimu dėl neapmuitinamo eksporto ir pastatyti gamyklą Turkijoje. Šis susitarimas šioje šalyje galioja jau seniai ir jame numatyta, kad Turkijoje pagamintoms transporto priemonėms netaikomi muitai, kai jos importuojamos į ES.
Antroji galimybė – neseniai BYD paskelbė apie gamyklos statybą Segede, Vengrijoje. Taip pat ruošiamasi trečiajam variantui: Kinijos bendrovės Chery ir Ispanijos automobilių gamintojo Ebro susitarimui. Tikėtina, kad ši programa apims bendrą elektromobilių gamybą.
Turkijos variantas turės bene ambicingiausias produktų populiarinimo žemyne perspektyvas, nes BYD į šią gamybą investuoja daugiau nei milijardą dolerių. Ši naujiena buvo paskelbta beveik tuo pat metu, kai ES įvedė papildomus laikinus iki 38 proc. siekiančius tarifus kiniškiems elektromobiliams.
Į šiaurę nuo vakarinio Izmiro uostamiesčio esančioje Manisoje “Volkswagen” skirta žemė bus perduota Kinijos bendrovei. Tokiu būdu vietoj ilgo biurokratizmo, susijusio su žemės sklypų skyrimu plėtrai, Kinijos gamintojas ją gaus beveik iš karto.
“BYD yra didžiausia pasaulyje elektrinių transporto priemonių gamintoja ir viena pažangiausių technologijų ir kokybės požiūriu. Iš tiesų tai bus solidi investicija tiek Turkijos, tiek Europos rinkoms, nes bus išvengta Kinijos kilmės transporto priemonėms taikomų muitų tarifų”, – agentūrai AFP sakė nepriklausomas konsultantas Leventas Taylanas (Levent Taylan), kurį cituoja “France 24”.
Gamykla Turkijoje, kurios įrengtas projektinis pajėgumas – 125 000 transporto priemonių per metus, yra protinga investicija. BYD Turkijos rinkoje per metus galės parduoti apie 25 000 automobilių, o į ES iš pradžių kasmet eksportuos po 75 000 automobilių.
Nors ES muitai yra laikini, Kinijos gamyklų statybos procesas jau prasidėjo.