Automobilių mechanikas Scotty Kilmeris papasakojo, ką reiškia, kai jūsų automobilis skleidžia keistą girgždesį, ir kaip įprastas remontas gali tik pabloginti situaciją. Ekspertas savo „Youtube“ kanale paaiškino erzinančio triukšmo priežastį.
Pasak jo, iš po variklio dangčio sklindantis „girgždesys“ gali būti ventiliatoriaus diržo problemos rezultatas.
„Ventiliatoriaus diržas – tai sintetinės gumos dalis, iš vidaus padengta dantukais. Jis sukasi aplink keletą variklio bloke esančių velenų ir palaiko jų sukimąsi. Šie velenai yra labai svarbūs sklandžiam variklio darbui, o diržas juos sinchronizuoja tarpusavyje“, – aiškina Scotty Kilmer.
Tačiau, kaip ir dauguma variklio dalių, ventiliatoriaus diržas laikui bėgant gali susidėvėti ir jį reikia pakeisti, kol jis dar nesutrūko. Paprastai tai reikėtų daryti kas 90 000-160 000 kilometrų.
Scotty pastebėjo, kad kai diržas pradeda dėvėtis arba praranda įtempimą, jis gali girgždėti. Kai taip nutinka, vairuotojai gali sutepti diržą WD-40, tačiau automechanikas pataria to nedaryti, nes tai gali padaryti daugiau žalos nei naudos.
„Ventiliatoriaus diržai yra sukurti dirbti sausai. Jei juos sutepsite tepalu, jie gali praslysti. Apipurškę juos tepalu to neištaisysite. Šie diržai turi veikti sausi, netepkite jų tepalu“, – ragino Scotty Kilmer.
Ekspertas pridūrė, kad senesniuose automobiliuose tokią problemą galima išspręsti įtempiant diržą rankiniu būdu su veržliarakčiu. Kita vertus, naujesniuose modeliuose beveik visuose naudojami automatiniai įtempikliai, todėl triukšmas gali kilti arba dėl diržo išsitempimo, arba dėl problemos viename iš jo varomų velenų.
Šią problemą galite išspręsti pakeisdami diržą, bet jei tai nepadeda, nuvežkite automobilį į vietinę techninės priežiūros stotį, kad jį patikrintų.