Neseniai Vokietijoje atlikto tyrimo metu nustatyta, kad elektromobilių rida gerokai sumažėja važiuojant 130 km/h greičiu. Bandymas buvo atliktas Vokietijos greitkeliuose su 48 elektromobiliais skirtingomis dienomis, esant nuo 16 iki 28 laipsnių temperatūrai.
Kadangi tyrimas buvo atliktas greitkeliuose, kur greitis paprastai yra didesnis nei kitų šalių keliuose, analizuojant rezultatus verta atsižvelgti į šias ypatybes. Be to, nebuvo atsižvelgta į transporto priemonių įrangos skirtumus, pavyzdžiui, ratų dydį.
Bandymuose nedalyvavo tokie populiarūs modeliai kaip „Tesla Model Y“, „Volkswagen ID.4“ ir „Hyundai Kona“. Tik „Tesla Model 3“ versija „Performance“ parodė blogiausią rezultatą dėl savo sportinės komplektacijos.
Geriausią rezultatą parodė „Audi Q8 55 e-tron quattro“, nuvažiavęs 433 km, t. y. 19 proc. mažiau nei deklaruojamas rezervas su 108 kWh baterija. Mercedes-Benz EQE 350+ su 96 kWh baterija nuvažiavo 382 km, t. y. 22 % mažiau nei deklaruojamas rezervas. BYD Dolphin su 60 kWh akumuliatoriumi nuvažiavo 322 km, t. y. 25 % mažiau nei numatyta.
Tarp autsaiderių buvo „Volvo EX30“, kuris su 64 kWh baterija nuvažiavo tik 269 km, t. y. 43 % mažiau, nei tikėtasi. Citroen e-C4X su 50,8 kWh baterija nuvažiavo 235 km, t. y. 44 % mažiau nei deklaruojamas atstumas. Didžiausius nuostolius patyrė Toyota bZ4X su galiniais varomaisiais ratais ir 64 kWh akumuliatoriumi, kuris nuvažiavo 270 km, t. y. 47 % mažiau nei nurodo gamintojas.
Kviečiame elektromobilių savininkus komentaruose pasidalinti savo asmeniniais rezultatais. Kiek jūsų elektromobilis įveikė kilometrų? Ką deklaruoja gamintojas?