Tarp mechaninių pavarų dėžių gerbėjų yra daug žmonių, kurie mano, kad mechaninis pavarų perjungimas suteikia daugiau kontrolės nei automatinė pavarų dėžė. Jie vertina galimybę pasirinkti, kada perjungti pavaras, ir „labiau jaučia” automobilį. Dažniausiai pasitaikantis pavarų perjungimo būdas vadinamas „sklandžiu“ perjungimu. Šiuo atveju vairuotojas vieną kartą nuspaudžia sankabą, perjungia pavarą, o tada atleidžia sankabą ir spaudžia akceleratorių.
Be įprasto būdo, yra ir sudėtingesnis metodas, vadinamas dvigubu sankabos nuspaudimu. Taikant šį metodą vairuotojas sankabą nuspaudžia du kartus, todėl pavarų perjungimo procesas papildomas dar vienu žingsniu.
Dvigubo sankabos nuspaudimo idėja yra ta, kad perjungiant pavaras žemyn būtų išvengta trūkčiojimų, o tai svarbu senesniems automobiliams, neturintiems sinchronizatorių. Įprastai perjungiant pavarą žemyn, variklis sulėtėja ir jo sūkių dažnis nesutampa su pavarų dėžės sūkių dažniu. Dėl to, kai sankaba ir pavarų dėžė veikia skirtingais greičiais, atsiranda trūkčiojimas.
Kad būtų išvengta trūkčiojimo, perjungdamas dvigubą sankabą vairuotojas pirmiausia perjungia pavarų dėžę į neutralią padėtį, atleidžia sankabos pedalą, kad sankaba ir pavarų dėžė sinchronizuotųsi. Tada jis prideda gazo, kad variklio sūkių dažnis pasiektų reikiamą lygį. Po to vėl nuspaudžia sankabą ir perjungia pavaras. Tokiu būdu pavara perjungiama sklandžiai, be smūgių.
Atsiradus sinchronizatoriams, padedantiems suderinti variklio ir pavarų dėžės sūkius, pavaras perjungti tapo daug lengviau. Šiandien praktiškai visi automobiliai su mechanine pavarų dėže jau turi šiuos mechanizmus, todėl dvigubo sankabos atleidimo technika nebėra tokia būtina kaip anksčiau.
Dėl sinchronizatorių pavarų perjungimas tampa sklandesnis ir greitesnis, todėl vairuotojams nereikia atlikti papildomų veiksmų. Šiuolaikiniuose automobiliuose dvigubas sankabos nuspaudimas beveik nebenaudojamas, nes tapo nereikalingas. Tačiau kai kurie vairuotojai vis dar naudoja šį metodą, manydami, kad jis padeda geriau kontroliuoti pavarų perjungimą ir mažina transmisijos nusidėvėjimą.
XXa. Paskutiniame ketvirtyje nebebuvo automobilių be sinchronizatorių. Nebent sovietinis š….