Dar visai neseniai patikrinti alyvos lygį buvo labai paprasta. Tereikėjo atidaryti variklio dangtį, ištraukti matuoklį, nuvalyti jį ir vėl įstatyti į variklį.
Vietoj matuoklio dabar prietaisų skydelyje rodomas elektroninis alyvos lygio indikatorius. Ši tendencija, prasidėjusi aukščiausios klasės prekinių ženklų, tokių kaip BMW ir „Mercedes“, gamintojams, dabar plinta tarp biudžetinių modelių.
Gali atrodyti keista pigų ir patikimą matuoklį pakeisti sudėtinga elektronika, ypač kai automobilių kainos kyla dėl naujų standartų. Tačiau gamintojai turi tam priežasčių. Pagrindinė iš jų – nepasitikėjimas vairuotojais.
Automobilių gamintojai nebenori, kad klientai žiūrėtų po variklio dangčiu, nes daugelis šiuolaikinių vairuotojų nėra įpratę patys tikrinti alyvos lygio.
Skaitmeninis jutiklis informaciją parodo kiekvieną kartą įjungus degimą, o tai patogu vairuotojui. Tačiau tai ne tik patogumas. Neteisingai tikrinant alyvos lygį arba ignoruojant jį, galima smarkiai sugadinti variklį. Gamintojai naudoja skaitmenines sistemas, kad sumažintų riziką ir išvengtų galimų ieškinių.
Skaitmeniniai jutikliai turi techninių privalumų. Jie leidžia elektroniniam valdymo blokui nuolat stebėti alyvos lygį, o tai padeda tiksliau diagnozuoti problemas, susijusias ne tik su alyvos kiekiu, bet ir slėgiu.