Praėjusią savaitę pasibaigus paraiškų registravimo terminui paaiškėjo, kad „Lietuvos metų automobilio 2025“ rinkimuose varžysis 32 pretendentai. Daugiausiai vieno prekės ženklo kandidatų pateikė „Toyota“ (4), tačiau skaičiuojant grupės mastu visus aplenkė „Volkswagen“ koncernas – keturi jam priklausantys prekės ženklai („Volkswagen“, „Audi“, „Cupra“ ir „Porsche“) konkursui pateikė net 11 modelių.
Konkursą 28 kartą organizuojantis „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ (LŽA) skaičiuoja, kad nuo 1998 metų „Metų automobilio“ rinkimuose dalyvavo 794 skirtingi modeliai. Daugiausia pretendentų būta 2016 metais – 38.
„Palyginti su praėjusių metų rinkimais, turime dviem kandidatais daugiau. Atrodytų, menkas skirtumas, tačiau daugiau yra daugiau ir tokia dinamika labai gerai iliustruoja situaciją visoje automobilių industrijoje – du žingsniai į priekį, vienas – atgal. Didieji prekių ženklai neryžtingai trypčioja ir dairosi, tuo tarpu situaciją išnaudoja nauji, ambicingi kūrėjai ir didžiulę pažangą padarę Kinijos gamintojai. Pretendentų sąrašas gana tiksliai atspindi ir elektromobilių rinkos dalies augimo pauzę – atstovybės konkursui pateikė 11 elektromobilių modelių. Dar prieš metus būčiau prognozavęs, kad šiemet elektromobiliai sudarys bent pusę kandidatų sąrašo. Kad ir kaip būtų, konkurso komisija nekantrauja išbandyti visus pretendentus ir išrinkti šių metų geriausiuosius“, – sakė LŽA prezidentas Valdas Valiukevičius.
Konkursas spalio 29 dieną oficialiai startuos VILNIUS TECH universitete, kur bus surengta konferencija „Plug-In“.
Kartu su autoritetingais ekspertais apžvelgus makroekonominę situaciją ir elektromobilių rinkos perspektyvas, prasidės kandidatų testai realiomis sąlygomis. Visi konkurso dalyviai gaus žiemines „Continental“ padangas, kad bandymų sąlygos būtų visiškai vienodos.
Komisijos nariai ir atskirų sričių ekspertai atskirai testuos elektromobilius, vyks intensyvūs vairavimo bandymai Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos autodrome, o specialių nominacijų kandidatai bus egzaminuojami Lietuvos sporto centro komplekse „Druskininkai“. Lapkričio 29 dieną nugalėtojai bus paskelbti VILNIUS TECH.
Metų automobiliu taps trys pretendentai, besivaržantys klasėse iki 40 000, 60 000 eurų ir daugiau nei 60 tūkst. eurų. Taip pat bus renkamas Metų elektromobilis, „Autoplius“ Metų inovacija, „Bitės“ Metų interneto automobilis, „Transeksta“ Metų saugiausias automobilis, „Balcia“ 4×4, Metų sportiškiausias, Metų vairas ir Tautos automobilis, kurį išrinks portalo tv3.lt skaitytojai.
Pagrindiniai „Metų automobilis 2025“ rėmėjai yra koncernas „Continental“ ir draudimo bendrovė „Balcia Insurance SE“.
Konkursą taip pat remia „Bitė“, „Inbalance grid“, „Transeksta“, Lietuvos sporto centro kompleksas „Druskininkai“, Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla, VILNIUS TECH.
Informaciniai rėmėjai: „TV3 Group“, „Power Hit Radio“, „Auto Bild Lietuva“, portalas autoplius.lt. Komunikacijos partneriai – finansinės ir strateginės komunikacijos agentūra „Fcomm“.
Visi „Metų automobilio 2025“ kandidatai (abėcėlės tvarka, elektromobiliai pažymėti raidėmis EV)
- Alfa Romeo Junior
- Audi Q6 e-tron (EV)
- Audi Q7
- Cupra Formentor
- Cupra Tavascan (EV)
- Cupra Terramar
- Dacia Duster
- Ford Explorer (EV)
- Ford Kuga
- GWM WEY 05
- Hyundai Santa Fe
- Jeep Grand Cherokee
- Land Cruiser
- Lexus LBX
- Lexus RZ 450e (EV)
- Mazda CX-80
- Mercedes-Benz EQB (EV)
- Mercedes-Benz EQA (EV)
- Nissan Qashqai
- Peugeot E-3008 (EV)
- Peugeot 5008
- Porsche Macan Turbo EV (EV)
- Renault Scenic E-Tech Electric (EV)
- Škoda Kodiaq
- Škoda Superb
- Toyota Camry
- Toyota C-HR
- Toyota GR Yaris
- Volkswagen ID.7 Tourer (EV)
- Volkswagen Passat
- Volkswagen Tiguan eHybrid
- Volvo EX30 (EV)
Pernykščiame konkurse varžėsi 30 pretendentų. Nugalėtoju klasėje iki 40 tūkst. eurų tapo „Nissan X-Trail“, klasėje iki 60 tūkst. eurų – „Toyota Prius“, o klasėje virš 60 tūkst. eurų triumfavo „Mercedes-Benz“ E klasė.