Bendrovė „Mercedes-Benz“ ką tik atidarė pirmąją Europoje akumuliatorių perdirbimo gamyklą, kurioje taikomas novatoriškas procesas, kuris, pasak automobilių gamintojo, užtikrina daugiau nei 96 % perdirbimo lygį, o visa tai atliekama pačioje gamykloje ir yra paruošta naudoti būsimose „Mercedes-Benz“ elektrinėse transporto priemonėse.
Pietų Vokietijoje, Kuppenheime, atidarytoje gamykloje naudojamas integruotas mechaninis ir hidrometalurginis procesas, kuriuo galima perdirbti ir vadinamąjį juodąjį metalą, todėl, pasak „Mercedes-Benz“, tai pirmasis automobilių gamintojas, kuris savo gamykloje uždaro akumuliatorių perdirbimo ciklą. Įmonėje, kurioje šis procesas buvo bandomas daugiau nei metus, išgaunamos vertingos ir retos žaliavos, tokios kaip litis, nikelis ir kobaltas, kurias įmonė planuoja naudoti būsimose elektrinėse transporto priemonėse.
Pagal koncepciją gamykla apima visus etapus nuo akumuliatorių modulių smulkinimo iki aktyviųjų akumuliatorių medžiagų džiovinimo ir apdorojimo, taip pat plastiko, vario, aliuminio ir geležies rūšiavimo ir atskyrimo „sudėtingame daugiapakopiame procese“.
Kobaltas, nikelis ir litis atskiriami atskirai daugiapakopio cheminio proceso metu, tačiau proceso pabaigoje jie yra paruošti ir tinkami naudoti naujų akumuliatorių elementų gamyboje.
Skirtingai nuo šiuo metu Europoje taikomos pirometalurgijos, „Mercedes-Benz“ teigia, kad jos hidrometalurginis procesas yra mažiau intensyvus energijos sąnaudų ir medžiagų atliekų požiūriu. Dėl žemos proceso temperatūros sunaudojama mažiau energijos.
Naujosios „Mercedes-Benz“ akumuliatorių perdirbimo gamyklos metinis pajėgumas – 2 500 tonų. Iš perdirbtų medžiagų bus pagaminta daugiau kaip 50 000 akumuliatorių modulių naujiems „Mercedes-Benz“ elektriniams modeliams.