Kompaktiškas elektrinis visureigis Kia EV3, pristatytas gegužės mėnesį Korėjoje, pagaliau pasiekė Europą. Pietų Korėjos automobilių gamintojas pradėjo prekybą šiuo modeliu Europos rinkoje. Išnagrinėjus detalesnę informaciją apie modelį, staigmenų neaptikta – Europos rinkai skirta versija iš esmės nesiskiria nuo Korėjoje pristatytos.
Kas žinoma apie naująjį modelį?
Kia EV3 yra kompaktiškiausias korėjiečių gamintojo elektromobilis, kurio premjera įvyko šių metų gegužę. Tai nedidelis, 4,3 metro ilgio krosoveris, kurio dizainas sukurtas pagal „Opposites United“ filosofiją ir primena didesnįjį EV9 modelį. Aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas – 0,263.
Pirkėjams siūlomi du skirtingi eksterjero variantai: „Baseline“ ir sportiškesnis „GT-Line“ su agresyvesnio dizaino bamperiais ir juodais ratlankiais. Baziniam modeliui galima rinktis 17 arba 19 colių ratlankius, o „GT-Line“ versijai siūlomi tik 19 colių. „GT-Line“ versijai taip pat skirta išskirtinė „Avanturino žalios metaliko“ spalva, kuri papildo standartinę septynių spalvų paletę.
Skirtingai nei Kia Soul EV, kurį šis modelis pakeičia, EV3 nuo pat pradžių buvo projektuojamas kaip elektromobilis. Jis sukurtas ant modulinės E-GMP platformos, tiksliau, jos 400 voltų versijos. Ši platforma yra pigesnė nei 800 voltų versija, tačiau pasižymi mažesniu našumu.
Kaip ir Korėjoje, Europos pirkėjams siūlomas tik priekiniais ratais varomas krosoveris su 204 AG elektros varikliu. Tačiau ateityje žadama ir visais ratais varoma versija su dviem varikliais. Galima rinktis iš dviejų baterijų variantų: 58,3 arba 81,4 kWh talpos. Atitinkamai, maksimalus nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu siekia 436 ir 605 kilometrus (pagal WLTP standartą).
Elektros sistema palaiko greitąjį įkrovimą 400 voltų įtampa: tai leidžia įkrauti bateriją nuo 10 iki 80% per 29 minutes (su mažesne baterija) arba per 31 minutę (su didesne baterija).
Kia teigia, kad EV3 yra vienas pirmųjų elektromobilių savo klasėje, palaikantis V2L (Vehicle-to-Load) technologiją visais įmanomais variantais. Tai reiškia, kad automobilis gali ne tik įkrauti, bet ir tiekti elektros energiją: išoriniams įrenginiams per розетку (V2L), namo elektros tinklui per specialų įkroviklį (V2H) arba miesto elektros tinklui (V2G).
Kia EV3 GTLine interjeras
Tarp įdomių savybių Kia išskiria itin kompaktišką ir funkcionalią klimato kontrolės sistemą: jos kompaktiškas dizainas leido padidinti erdvę priekinio keleivio kojoms 6 centimetrais.
Gamintojas teigia, kad EV3 buvo specialiai pritaikytas Europos pirkėjų skoniui ir Europos keliams: iš pradžių virtualios kūrimo stadijoje, naudojant simuliatorių, o vėliau ir atliekant bandymus realiomis sąlygomis.
Automobilyje sumontuota elektroninė sistema susideda iš trijų ekranų, sujungtų į vieną bloką: prietaisų skydelio (12,3 colio), klimato kontrolės valdymo (5,3 colio) ir multimedijos sistemos (12,3 colio). Pirmą kartą Kia automobiliuose Europos rinkoje įdiegta mokėjimų palaikymo funkcija (anksčiau ši funkcija Hyundai-Kia automobiliuose buvo prieinama tik Korėjoje).
Taip pat žadama balso asistento, paremto ChatGPT, ir vaizdo transliacijų platformų palaikymo, tačiau šių funkcijų teks palaukti: jos bus prieinamos po programinės įrangos atnaujinimo 2025 metais.
Europos pirkėjams bus siūlomi trys salono apdailos variantai: dviejų atspalvių pilkas interjeras su audinio apmušalais bazinei „Air“ komplektacijai, prabangesnė „Earth“ versija su dirbtinės odos apmušalais (taip pat dviejų atspalvių pilkos spalvos) ir „GT-Line“ versija su kontrastinga juodos ir kreminės spalvos dirbtinės odos apdaila.
Daugelyje Europos šalių prekybos atstovai jau priima užsakymus. Vokietijoje kainos prasideda nuo 36 000 eurų, o už didesnę bateriją reikia primokėti 5 400 eurų. Prabangiausia „GT-Line“ versija siūloma tik su 81,4 kWh baterija ir kainuoja 48 700 eurų.
Lietuvoje kainos prasideda nuo 39 990 eurų (už pigiausią modelio versiją), o brangiausia „GT Line” versija kainuoja 50 990 eurų.
Kia EV3 kainos (2024)
Kainyną galite rasti čia: Kia EV3 kainynas