Grupė “Toyota Mirai” savininkų, akivaizdžiai nusivylusių vandenilinių automobilių turėjimo realybe, pateikė automobilių gamintojui kolektyvinį ieškinį. Jis nukreiptas prieš “Toyota” rinkodaros biurą ir kaltina jo darbuotojus klaidinant vartotojus dėl kasdienio FCEV (vandenilinių automobilių) naudojimo.
Ieškovai nurodo daugybę trūkumų, įskaitant veikiančių degalinių trūkumą, vandenilio degalų stygių ir sparčiai augančią jų kainą, taip pat nuviliančią “Mirai” ridą, kuri gerokai atsilieka nuo reklamuojamų duomenų.
Remiantis ieškinyje pateikta informacija, “Toyota” ir jos pardavėjai potencialiems pirkėjams teigė, kad “vandenilio degalai yra įperkami, o “Mirai” degalų papildymas nesukelia jokių problemų”, ir pridūrė, kad tai bus “panašu į degalų papildymą benzinu”. Tačiau tikrovė buvo kitokia.
“Mirai” savininkai praneša, kad dažnai kyla sunkumų ieškant suderinamų degalinių, todėl tenka ilgai keliauti. Net ir atvykimas į degalinę negarantuoja sėkmės, nes dėl sugedusios įrangos ar nesuderinamų degalų kortelių dažnai tenka užstrigti.
Nepavykus įsipilti degalų, “Mirai” gali tapti neeksploatuojamas, todėl tenka naudoti vilkiką ir alternatyvų transportą. Šio “Toyota” vandenilinio automobilio savininkai skundžiasi, kad vandenilio degalų gali trūkti “kelias dienas”.
Mirai savininkai pasakoja, kad jų automobilių rida maždaug 160 km atsilieka nuo oficialių “Toyota” gamintojo pavadinime pateiktų duomenų, o tai labai apriboja jų laisvę keliauti tarp degalų papildymo. Ieškinyje taip pat pabrėžiama, kad per pastaruosius kelerius metus vandenilio degalų kainos padidėjo 200 proc.
Vyšnaitė ant torto – siaubingas tokių automobilių likvidumas. Japoniško vandenilinio automobilio naudotojai skundžiasi, kad visos minėtos problemos smarkiai paveikė “Toyota Mirai” perpardavimo vertę, kuri, remiantis statistiniais duomenimis, po 5 metų naudojimo išlaiko tik 19,4 proc. pradinės vertės.