Elektromobilių eksportas iš Kinijos į Europos Sąjungą rugsėjį smarkiai išaugo prieš įvedant muitus, rašo „Bloomberg“. Didžiausios Azijos ekonomikos įmonių tiekimas į ES praėjusį mėnesį sudarė 60 517 elektromobilių, t. y. 61 proc. daugiau nei pernai.
Ankstesnis aukščiausias rodiklis – 67 455 transporto priemonės – buvo pasiektas 2023 m. spalį, kai Europos Komisija paskelbė pradedanti antisubsidijų tyrimą dėl Kinijoje pagamintų elektromobilių.
Spalio 4 d. ES valstybės narės pritarė tam, kad kiniškų elektrinių transporto priemonių importui būtų nustatyti papildomi 45 proc. muitai. Dešimt ES valstybių narių balsavo už muitų įvedimą penkeriems metams, penkios buvo prieš, o 12 susilaikė.
Kol Kinija ir Europos Sąjunga toliau derasi dėl alternatyvaus sprendimo, tikimasi, kad muitai įsigalios spalio pabaigoje.
Padidėjęs siuntų kiekis rodo, kad Kinijos elektromobilių gamintojai tikisi išvengti muitų padidinimo. Vis dėlto tikimasi, kad tokios priemonės sulėtins, bet nesustabdys tų, kurie siekia patekti į pelningą Europos rinką.
Kinijos elektromobilių gamintojai turės nuspręsti, ar absorbuoti muitus, ar didinti kainas, o lėtėjanti vidaus paklausa kenkia jų pelningumui.
Kai kurie Kinijos automobilių gamintojai jau pradėjo investuoti į gamyklas Europoje, kurios padėtų jiems išvengti muitų.
Ar šis turinys buvo naudingas?