Japonijos automobilių gamintojas Suzuki pristatė savo pirmąjį visiškai elektrinį krosoverį – eVitara. Šis modelis, kuris bus gaminamas Indijoje nuo 2025 m. pavasario, žymi svarbų žingsnį Suzuki elektrifikacijos strategijoje. Nors kol kas gamintojas neatskleidžia visų techninių specifikacijų ir kainos, jau dabar aišku, kad eVitara pasižymės intriguojančiu dizainu, moderniomis technologijomis ir konkurencingomis savybėmis.
Išorė: įkvėpta eVX koncepcijos
eVitara dizainas sukurtas remiantis eVX koncepcija, pristatyta 2023 m. Indijoje ir Japonijoje. Automobilis yra 4,28 m ilgio, panašaus dydžio kaip Kia EV3 ar Peugeot E-2008, tačiau aukštesnis – net 1,64 m. Suzuki teigia, kad eVitara yra „emocionaliai universalus kreiseris“, ir iš tiesų, jo išvaizda išsiskiria raumeningomis linijomis, kampuotomis formomis ir tvirta laikysena.
Įdomu tai, kad eVitara dizainas turi panašumų su Toyota Urban krosoverio koncepcija. Tai nestebina, žinant, kad Toyota ir Suzuki bendradarbiauja elektromobilių srityje, ir Suzuki gamins elektrinį krosoverį Toyota užsakymu.
Interjeras: modernumas ir funkcionalumas
eVitara salone dominuoja du horizontalūs ekranai, skirti vairuotojo informacijos ir pramogų sistemoms valdyti. Interjeras atrodo modernus, tačiau kartu ir šiek tiek perkrautas dėl daugybės fizinių mygtukų ir valdiklių. Centrinėje konsolėje įrengtas sukamasis ratukas pavarų perjungimui, o šalia jo – mygtukai važiavimo ir stovėjimo stabdžių režimams įjungti.
Techninės specifikacijos: elektrinė galia ir visų varančiųjų ratų pavara
eVitara bus gaminamas ant Heartect-e platformos, skirtos elektromobiliams. Europoje bus siūlomos kelios versijos:
- Priekiniais varomaisiais ratais, kurių galia 106 arba 128 kW.
- Visų varančiųjų ratų versija su 135 kW bendra galia (128 kW priekinis variklis + 48 kW galinis variklis).
- Visų varančiųjų ratų versija turės specialų „trail“ režimą, skirtą važiavimui bekele. Suzuki kol kas neatskleidžia detalesnės informacijos apie variklių tipą ir našumą.
eVitara bus komplektuojamas su 49 kWh arba 61 kWh ličio geležies fosfato (LFP) baterijomis. Gamintojas nepateikė duomenų apie baterijų grynąją talpą ir numatomą nuvažiuojamą atstumą. Tačiau, remiantis konkurentų duomenimis, galima tikėtis, kad eVitara su 61 kWh baterija galės nuvažiuoti apie 400-450 km.
Europoje šiuo modelius bus pradėta prekiauti kitais metais.