Didžiausia lėktuvų gamintoja, amerikiečių kompanija “Boeing“, šiuo metu išgyvenanti ne pačius geriausius laikus dėl vėluojančios gamybos ir dažnesnių lėktuvų gedimų, nusprendė imtis radikalių priemonių.
Kaip rašo laikraštis “Bild“, remdamasis naujausia bendrovės prognoze ateinantiems 20 metų, iki 2043 m. vidutinis keleivių vietų skaičius bendrovės gaminamuose komerciniuose orlaiviuose bus padidintas iki 190, palyginti su 169 nuo 2023 m. Palyginimui, 2003 m. jų buvo tik 138.
“Į tai pažvelgėme istoriškai, ir vietų skaičiaus didėjimas tolygiai pasiskirstė tarp perėjimo prie didesnių siauro korpuso modelių ir tankinimo pridedant daugiau vietų orlaiviuose. Manome, kad taip bus ir dabar”, – aiškino “Boeing” vadovas Darrenas Hulstas.
Pažymima, kad keleivių vietų lėktuvuose paprastai padaugėja siauresnėmis sėdynėmis, taip pat modernizuojant tualetus ir orlaivių virtuves. Tai leidžia oro linijų bendrovėms padidinti erdvę lėktuve ir taip uždirbti daugiau, tačiau taip pat sukelia tam tikrų nepatogumų keleiviams, kuriems tenka susispausti.
Ypač ryškus pavyzdys – Airijos pigių skrydžių bendrovės “Ryanair” lėktuvas “Boeing 737 MAX 8-200”, kuriame jau dabar telpa ne daugiau kaip 197 keleiviai.
Pasak Hulsto, tai puikus sutankinimo pavyzdys, nes toks orlaivis nėra didesnis už įprastą “Boeing Max 8”, tačiau oro bendrovei atneša daugiau pajamų.
“Manau, kad šioje rinkoje matysime daugiau tokių orlaivių, nesvarbu, ar tai būtų “Boeing”, ar “Airbus”, – prognozavo “Boeing” vadovas.
Pažymima, kad tankėjimo tendencija akivaizdi visuose regionuose, ypač dviejų valandų ar trumpesnių skrydžių Europoje atveju.