Europos Sąjunga ketina įvesti laikiną muitą kiniškam biodyzelinui, nes nustatė, kad jis ES rinkose parduodamas per mažomis kainomis. 2023 m. Kinijos bendrovės į Europos Sąjungą eksportavo 1,8 mln. tonų biodyzelino ir tai sudarė 90 % viso Kinijos biodyzelino eksporto.
Europos Komisija, kuri rūpinasi ES prekybos politika, pasiūlė penkeriems metams nustatyti laikinus muitus Kinijos biodyzelinui nuo 12,8 % iki 36,4 %, praneša „Reuters“.
Siūloma nustatyti 12,8 % muitą „EcoCeres Group“ gaminamam biodyzelinui, 36,4 % – „Jiaao Group“ (įskaitant „Zhejiang Jiaao Enproenergy Co“) ir 25,4 % – „Zhuoyue Group“ (įskaitant „Longyan Zhuoyue New“) biodyzelinui.
Skundą pateikusi Europos biodyzelino taryba (EBB) teigė, kad biodyzelino srautas iš Kinijos daro žalingą poveikį ES gamybai. EBB teigimu, dėl to „Chevron Renewable Energy Group“ išleido savo darbuotojus Vokietijoje nemokamų atostogų, „Shell“ sustabdė gamyklos statybą Nyderlanduose, BP sustabdė projektą Vokietijoje, o „Argent Energy“ uždarė biodyzelino perdirbimo gamyklą.
Europos atliekų ir pažangiųjų biodegalų asociacija pritaria šioms priemonėms ir mano, kad jos normalizuos rinkos sąlygas, kurios nuo 2022 m. pabaigos tapo „itin nepalankios“.
Praėjusiais metais dėl Kinijos biodyzelino gerokai sumažėjo rapsų aliejaus kainos ES, dėl to, kilus krizei biodegalų sektoriuje, jos pasiekė žemiausią lygį per trejus metus. Tikimasi, kad šiais metais pasaulinė biodyzelino gamyba pasieks rekordinį 76,3 mln. tonų lygį, t. y. 7 % daugiau nei pernai.