Pastaruoju metu naftos rinka patiria reikšmingus pokyčius – artimiausiu laikotarpiu tikimasi, kad naftos pasiūla taps gerokai didesnė nei anksčiau prognozuota. Šis augimas gali daryti tiesioginę įtaką kuro kainoms ne tik pasaulinėje rinkoje, bet ir Lietuvoje.
Naftos tiekimo didėjimą lemia keletas esminių faktorių. Pirmiausia, didžiosios naftos šalys kurios išgauna naftą, tokios kaip Saudo Arabija, Rusija ir JAV, didina savo gavybos apimtis. Tai susiję tiek su ekonominiais veiksniais, tiek su politinėmis priežastimis – šių valstybių siekiu išlaikyti savo dalį pasaulinėje rinkoje. Naftos gavybos augimas padidina pasiūlą, o didesnis pasiūlos ir paklausos disbalansas neišvengiamai lemia kainų mažėjimą.
Kitas svarbus veiksnys – pasaulinė ekonomikos situacija, kurioje matome lėtėjantį augimą ir silpnėjančią energetikos paklausą. Pramonės ir transporto sektoriai, kurie yra vieni pagrindinių naftos produktų vartotojų, taip pat mažina savo veiklą dėl įvairių ekonominių ir aplinkosauginių priežasčių. Dėl to pasaulinė naftos paklausa slopsta, o tai dar labiau spaudžia kainas.
Vartotojai gali tikėtis, kad šios tendencijos atspindės ir mažmenines kuro kainas. Jeigu pasaulinėje rinkoje naftos kaina ir toliau kris, labai tikėtina, kad tai atsilieps ir Lietuvos degalinėse. Degalų kainos turėtų gerokai sumažėti, ypač atsižvelgiant į tai, kad Lietuva, kaip ir dauguma Europos šalių, yra priklausoma nuo importuojamos naftos. Todėl, jeigu didesnė pasiūla išlaikys spaudimą kainoms, Lietuvos vairuotojai gali tikėtis pigesnio kuro artimiausiais mėnesiais.
Žinoma, degalų kainų mažėjimas būtų gera žinia tiek individualiems vairuotojams, tiek verslui, kuris yra priklausomas nuo transporto ir logistikos. Tokie pokyčiai sumažintų veiklos sąnaudas, o vartotojai sutaupytų kasdienėms kelionėms.
Nu Lietuvoj irgi atpigs nors viską padarė seimas,kad būtų kitaip…