Naujausioje Europos automobilių gamintojų asociacijos parengtoje ataskaitoje aiškiai matyti, kad vidutinis keliuose važinėjančių transporto priemonių amžius didėja. Kai kuriose šalyse šis skaičius viršija 17 metų, o tai kelia nerimą ataskaitos autoriams ir „žaliųjų” judėjimo atstovams. Ar įmanoma sustabdyti šią nerimą keliančią tendenciją, klausia ataskaitos autoriai.
Europos automobilių gamintojų asociacijos paskelbtoje ataskaitoje pateikiama daug informacijos apie Europos keliuose važinėjančių transporto priemonių parko sudėtį. Iš jos matyti, kad įvairių tipų transporto priemonių, įskaitant elektromobilius, pardavimai ir jų faktinis buvimas keliuose nesutampa. Nepaisant to, kad 2023 m. elektromobiliai bus trečia pagal populiarumą tarp vairuotojų transporto priemonė, jie sudarys tik 1,2 % ES rinkos.
Iš tyrimo aiškiai matyti, kad Europos Bendrijos keliuose važinėja apie 290 mln. transporto priemonių, o vidutinis visų tipų transporto priemonių amžius ir toliau didėja. Vidutinis lengvųjų automobilių amžius ES yra 12 metų, o kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, Graikijoje ir Estijoje, jis viršija net 17 metų. Sunkvežimių ir autobusų padėtis dar blogesnė – jų vidutinis amžius yra 12-14 metų. Nuo 2018 m. pradžios vidutinis visų tipų transporto priemonių amžius padidėjo daugiau nei metais.
![Didelis keliuose važinėjančių transporto priemonių amžius kelia susirūpinimą visoje Europoje Automobilių kiekis Lietuvoje](https://www.kaipkada.lt/wp-content/uploads/2024/03/Automobiliu-kiekis-Lietuvoje.webp)
Ataskaitoje teigiama, kad dauguma senų automobilių nėra ekologiški ir neatitinka naujų ekologiškų standartų. Didėjantis pasenusių automobilių skaičius keliuose rodo energetikos krizės ir mažėjančios ES gyventojų perkamosios galios poveikį. Ataskaitoje pabrėžiama ne tik Europos ekonomikos silpnumas, bet ir tai, kaip svarbu paspartinti perėjimą prie pramonės elektrifikavimo ir elektromobilių modelių naudojimo.
Europos Sąjunga turėtų teikti daugiau paskatų pereiti nuo vidaus degimo variklių prie ekologiškų alternatyvų. Kartu, norint sėkmingai įgyvendinti šį tikslą, būtina sukurti tinkamą infrastruktūrą ir nustatyti teisines bei mokestines priemones, skatinančias perėjimą.