Daugelis vairuotojų stengiasi laikytis visų gamintojo rekomendacijų dėl automobilio techninės priežiūros. Ypač tai pasakytina apie variklio alyvos keitimo taisykles.
Automobilių kompanijos rekomenduoja tai daryti kas 15 000 km. Tačiau yra tokių, kurie šį skaičių dalija per pusę ir alyvą keičia dažniau.
Eksperto teigimu, jei alyvą keisite dažnai, galite paploninti tik savo piniginę. Tačiau taip pat nereikėtų šios procedūros atidėlioti ilgam laikui.
Ekspertas mano, kad 15 000 km intervalas yra rinkodaros triukas. Jei kalbame apie naują modelį, įsigytą salone, rinkodaros specialistai, kaip ir pats gamintojas, tikisi užtikrinti sklandų jo veikimą. Inžinieriai akcentuoja variklio tarnavimo laiką ir techninės priežiūros išlaidas. Tai apima ne tik vidaus degimo variklio alyvos keitimą, bet ir naudą iš parduodamų komponentų, nes dalys natūraliai dėvisi, taip pat dėl kitų veiksnių.
Kaip rodo praktika, dauguma automobilių savininkų pasiekia maksimalią ridos ribą. Tų, kurie atvyksta pasikeisti alyvos anksčiau nustatyto termino, yra gerokai mažiau.
Kalbant apie variklio alyvos keitimo intervalą, ekspertas rekomenduoja vadovautis gamintojo nuostatomis. Kartu jis vis dar mano, kad 15 000 kilometrų skaičius yra perdėtas. Tiek galima važiuoti tik idealiomis sąlygomis, kurios realiame gyvenime neegzistuoja. Kalbame apie užvedimą tik šiltame garaže, jokių prastovų transporto spūstyse ir pan. Todėl labai svarbu sekti automobilio informacinio centro skelbiamus pranešimus. Mechanikai rekomenduoja keisti alyvą ne vėliau kaip nuvažiavus 10 000 kilometrų.
Tuo tarpu kai kurie vairuotojai laikosi nuomonės, kad variklio alyvą reikėtų keisti kiekvieną pavasarį. Ekspertų teigimu, tai galima pavadinti tik senu įsitikinimu iš praėjusio amžiaus vidurio, kai tepalai nepasižymėjo geru techniniu stabilumu. Vis dėlto, jei automobilis ilgą laiką stovėjo žiemą, tepalus vis tiek verta keisti. Taip galėsite išvalyti sistemą nuo joje susikaupusių senų nešvarumų ir oksidų.