Gruodžio 14 d. žada tapti svarbia data Europos socialinės žiniasklaidos naudotojams, kai „Meta” pradės naudoti „Threads” – savo naująjį socialinį tinklą, išpopuliarėjusį JAV ir Jungtinėje Karalystėje. Šis įvykis žada įnešti naują šviežutėlę dimensiją į Europos socialinės žiniasklaidos erdvę, praplėsdamas ES piliečių skaitmeninio bendravimo horizontus.
Dabar „Threads” interneto svetainėje galite pamatyti atgalinį laiko skaičiavimą, rodantį, kiek laiko liko iki platformos paleidimo ES. Tačiau ji nematoma šalyse, kuriose „Threads” jau yra prieinama ir veikia. Programėlėje „Instagram” Europos vartotojai gali rasti skaitmeninį kvietimą į „Threads”, kuriame nurodytas QR kodas ir platformos paleidimo laikas, kuris gali skirtis priklausomai nuo vartotojo šalies.
Bendrovė „Meta” kol kas nepateikė jokių oficialių pranešimų apie „Threads” paleidimą Europos Sąjungoje. Threads platinimas ES vėlavo dėl to, kad buvo sprendžiamos problemos su vietos reguliavimo institucijomis. Kaip anksčiau pažymėjo „Meta” atstovė spaudai Christine Pai, to priežastis buvo „reguliavimo neapibrėžtumas”, kuris tikriausiai susijęs su griežtais dviejų naujų praėjusią vasarą ES priimtų skaitmeninių paslaugų (DSA) ir skaitmeninių rinkų (DMA) įstatymų reikalavimais.
Vienas iš svarbiausių DMA reikalavimų yra draudimas sekti ir profiliuoti Europos naudotojus tikslinės reklamos tikslais be jų sutikimo. „Platformos taip pat turi suteikti naudotojams galimybę pašalinti įdiegtas programas ir užtikrinti sąžiningas, pagrįstas ir nediskriminacines prieigos prie platformos sąlygas.
Kol kas nežinoma, ar buvo padaryta kokių nors „Threads” funkcionalumo pakeitimų, kad būtų laikomasi naujųjų ES reikalavimų. Tačiau įmonės, kurioms suteiktas prižiūrėtojo statusas, privalo laikytis DMA reikalavimų. Priešingu atveju joms gali būti skirta bauda iki 10 proc. pasaulinės metinės apyvartos, o už pakartotinius pažeidimus – iki 20 proc. šios sumos.