Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Kiek degalų sudegina lėktuvas skrendant?

Mindaugas Bružas

Gana sunku bent apytiksliai įsivaizduoti, kiek degalų orlaiviui reikia skrydžiui atlikti. Tačiau oro linijoms ši yra viena svarbiausių. Būtent apie tai šis straipsnis.

Kaip papildomi degalai lėktuvuose?

Orlaivius galima pildyti kelių rūšių degalais. Mažuose modeliuose naudojami stūmokliniai varikliai, todėl į baką pilamas . Beveik visi komerciniai orlaiviai turi dujų turbininius variklius ir yra varomi reaktyviniu kuru, tai yra reaktyvinių variklių degalais. Pats pirmasis orlaivių degalų papildymo etapas yra kuro kokybės kontrolė naftos perdirbimo gamykloje (išėjimo kontrolė). Kai atkeliauja į degalinę, jam atliekama įvežamoji patikra. Jis gali būti pristatytas geležinkeliu cisternose, autocisternose, vandens keliais ir net tiesioginiu vamzdynu.

Po filtravimo degalai pumpuojami į bakus. Tada jis nusėda, vėl išbandomas ir „gauna“ kokybės sertifikatą. Lėktuvą galima papildyti degalais keliais būdais. Pirmasis susijęs su degalų papildymo komplekso sistemos prijungimu prie oro uosto perono, kur įrengtos specialios automobilių stovėjimo aikštelės su kuro hidrantais. Per juos į orlaivį pumpuojamas kuras. Antrasis metodas apima degalų papildymo transporto priemonę, į kurią pilamas kuras (apie 60 000 litrų) ir gabenamas į orlaivį.

Lėktuvo degalų pildymas

Daugumoje orlaivių degalai yra laikomi bakuose, esančiuose orlaivio centre ir sparnuose. Be to, rezervuarai gali būti stabilizatoriaus arba uodegos skyriuje. Borto šiuolaikinėje aviacijoje pats paskirsto degalus tarp bakų. Degalų papildymo metu operatorius rankose laiko specialų įrenginį su mygtuku, kurį retkarčiais reikia paspausti. Priešingu atveju degalų tiekimas sustabdomas.

Orlaivių degalų sąnaudos

Vienas svarbiausių rodiklių – orlaivių degalų sąnaudos. Tai lemia orlaivio efektyvumą. Jei darbo sąlygos yra vienodos ir orlaivis sunaudoja mažiau degalų, aviakompanija nepatiria tokių didelių išlaidų. apie orlaivių degalų sąnaudas kai kuriuose šaltiniuose skiriasi, nes naudojami skirtingi matavimo metodai. Be to, sąnaudos priklauso nuo pasirinkto greičio, vėjo greičio, apkrovos, skrydžio ilgio, aukščio ir kitų rodiklių. Štai kodėl imami vidutiniai duomenys.

Kai kurių orlaivių degalų sąnaudų pavyzdys:

  • An-2 – 131 kg per valandą;
  • IL-86 – 10400 kg per valandą;
  • Boeing 747-300 – 11300 kg per valandą;
  • Tu-144S – 39 000 kg per valandą.

Natūralu, kad lėktuvas į skrydį pasiima papildomų degalų. Šis tūris apima: kelią iš A į B ir į tašką B (alternatyvus aerodromas). Reaktyvinių degalų taip pat pridedama keliems atsarginiams skrydžiams, jei orlaivis atsiliktų nuo grafiko arba būtų blogos oro sąlygos. Pavyzdžiui, į „Boeing“ pilama apie 160 tonų degalų, į „Airbus A320“ – 30 tonų.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Sekti:
Naujienų, įvykių ir patarimų autorius. KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Susisiekti galite el. paštu: mindaugas@kaipkada.lt, bendras redakcijos telefonas: +370 695 72614
Rašyti komentarą