Stabdžių pedalo spaudimas kaire koja yra labai dažnas reiškinys automobilių sporte, tai “išrado” – 1965 metų Europos ralio čempionas Rauno Aaltonen. Tačiau kasdieniame gyvenime vairuojant automobilį draudžiama kartu spausti spausti akseleratorių ir stabdį. Ir štai kodėl.
Stabdžio spaudimas kaire koja – ne itin geras pasirinkimas
Remiantis autoritetingų užsienio ekspertų atlikta analize, važiuojant 85 km/val. greičiu, kairiosios kojos laikymas ant stabdžių sutrumpina stabdymo kelią 18 metrų ir sutaupo 0,75 sekundės.
Tačiau tai nereiškia, kad šis metodas bus veiksmingas viešuosiuose keliuose. Paprasto vairuotojo, neturinčio sportinio vairavimo įgūdžių, smegenys nesugeba akimirksniu pasiųsti impulsų, kad vairuojant būtų pakeista kojų padėtis. Nenuostabu, kad kai kuriais atvejais eismo įvykiai įvyksta dėl to, kad vairuotojas supainiojo stabdžių ir akceleratoriaus pedalus.
Daugeliui vairuotojų, kurie ilgai naudojosi automobilais su mechaninėmis pavarų dėžėmis, prireikia daug laiko priprasti, kad automobilius su automatine pavarų dėže jie turėtų valdyti tik dešine koja. Tačiau net ir naudojant mechaninę pavarų dėžę kairioji koja naudojama tik nuspausti sankabą, o stabdome dešine koja. Reikalas tas, kad nuspausdami sankabą vairuotojai spaudžia pedalą iki galo ir gana stipriai. O jei stabdžių pedalą spausime tokia pat jėga, kaip sankabą? Deja, bet pasekmės gali būti skaudžios, galite sukelti avariją.
Be to, net ir neįvykus avarijai, staigus stabdymas gali sukelti sužalojimų ir traumų – nuo atsitrenkimo į ką nors salone, net jei vairuotojas ar keleiviai yra prisisegę saugos diržais, iki kaklo patempimo. Faktas, kad stabdžių pedalas yra jautresnis už sankabos pedalą.
Automobilių sporte viskas vyksta kitaip
Grįžtant prie automobilių sporto, verta paminėti, kad profesionalūs lenktynininkai, kai reikia šiek tiek sulėtinti greitį, naudoja abi kojas, o dešinę koją laiko ant akceleratoriaus pedalo. Beje, toks požiūris leidžia subtiliai kontroliuoti ir automobilio greitį, ir trajektoriją slydimo metu.