Pastaruoju metu automobilių gamintojai nusprendė gaminti automobilius su „kirstu” arba sportiniu vairu. Manoma, kad tai automobiliui suteikia sportinių bruožų. Ar taip yra iš tikrųjų?
Jei pasidomėsite automobilių istorija, rasite tokių „vairų” nuotraukų kai kuriuose Ferrari, Mercedes ir BMW modeliuose. Dėl to vairo „nukirtimas” įgijo aiškią asociaciją su kažkuo sportišku. Vėliau šis dizainas tapo visuotinai paplitęs. Iš pradžių tokie vairai ėmė atsirasti ant aukšto kainų segmento automobilių, vėliau – vidutinio segmento, o dabar – net ant palyginti nebrangių kiniškų automobilių.
Jei „kirstas” vairas naudojamas sportiniuose automobiliuose, tai reiškia, kad jis turėtų kaip nors palengvinti transporto priemonės valdymą. O tai naudinga bet kuriam vairuotojui, ne tik sportininkui.
Iš tikrųjų toks vairas yra labiau žalingas nei naudingas. Pavyzdžiui, paimkime ralio automobilių lenktynes, kai specialiai sukonstruoti automobiliai vingiuotais keliais lekia neįtikėtinu greičiu. Tokiomis sąlygomis vairuotojas turi itin aktyviai sukti vairą, dideliu greičiu įsiliedamas į staigius posūkius. Tačiau įsidėmėkite: nė vienas tikras ralio automobilis neturi tokio vairo. Nes aktyviai vairuojant jo „nukirtimas” privers vairuotoją prarasti automobilio kontrolę – nors ir kelioms sekundėms.
Žinoma toks vairas turi tam tikrų privalumų. Pagrindinis iš jų yra tas, kad vairuotojui šiek tiek lengviau įlipti į automobilį ir išlipti iš jo: kirstas vairas padidina atstumą tarp vairo ir sėdynės.