Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Kodėl kai kuriuose automobiliuose montuojamas „nukirstas” arba sportinis vairas?

Adomas Račkauskas

Pastaruoju metu automobilių gamintojai nusprendė gaminti automobilius su „kirstu” arba sportiniu vairu. Manoma, kad tai automobiliui suteikia sportinių bruožų. Ar taip yra iš tikrųjų?

Jei pasidomėsite automobilių istorija, rasite tokių „vairų” nuotraukų kai kuriuose Ferrari, Mercedes ir BMW modeliuose. Dėl to vairo „nukirtimas” įgijo aiškią asociaciją su kažkuo sportišku. Vėliau šis dizainas tapo visuotinai paplitęs. Iš pradžių tokie vairai ėmė atsirasti ant aukšto kainų segmento automobilių, vėliau – vidutinio segmento, o dabar – net ant palyginti nebrangių kiniškų automobilių.

Jei „kirstas” naudojamas sportiniuose automobiliuose, tai reiškia, kad jis turėtų nors palengvinti valdymą. O tai naudinga bet kuriam vairuotojui, ne tik sportininkui.

Šiek tiek "kirstas" vairas

Iš tikrųjų toks vairas yra labiau žalingas nei naudingas. Pavyzdžiui, paimkime ralio automobilių lenktynes, kai specialiai sukonstruoti vingiuotais keliais lekia neįtikėtinu greičiu. Tokiomis sąlygomis vairuotojas turi itin aktyviai sukti vairą, dideliu greičiu įsiliedamas į staigius posūkius. Tačiau įsidėmėkite: nė vienas tikras ralio neturi tokio vairo. Nes aktyviai vairuojant jo „nukirtimas” privers vairuotoją prarasti automobilio kontrolę – nors ir kelioms sekundėms.

Žinoma toks vairas turi tam tikrų privalumų. Pagrindinis iš jų yra tas, kad vairuotojui šiek tiek lengviau įlipti į automobilį ir išlipti iš jo: kirstas vairas padidina atstumą tarp vairo ir sėdynės.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir specialistas darbo bei verslo srityse. Taip pat domiuosi namų statyba ir nekilnojamuoju turtu. Susisiekti galite el. paštu: adomas@kaipkada.lt, bendras redakcijos telefonas: +370 695 72614
Rašyti komentarą